Chief Washakie


Opperhoofden & stammen
Plaats reactie
Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Chief Washakie

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 16-09-2011 06:42

"De blanke man die al het land bezit van zee tot zee, die over het land zwerft met plezier en leeft waar hij wil, kan niet weten hoe benauwend het voelt hier op ons kleine stukje. met de onderliggende herinnering aan het feit, die jullie weten net als wij, dat iedere meter dat jullie zo trots Amerika noemen, nog niet zo lang geleden aan de Indianen toebehoorde. De Grote Spirit gaf het aan ons. Er was ruimte voor al Zijn verschillende stammen, en allemaal waren ze tevreden met hun vrijheid.

De regering van de blanke man beloofde ons, Shoshone-indianen, dat als we tevreden zouden zijn met het kleine stukje land wat ons was toegestaan, dat ze alles zouden doen wat mogelijk is om ons een comfortabel leven te geven. En dat geen enkele blanke man ons stukje land zou doorkruisen of iets zou nemen wat ons toebehoort. Maar het heeft zijn woord niet gehouden! De blanke man maakt onze manier van leven kapot, vangt onze dieren en laat soms zelf zijn kudde dieren op ons land grazen. En jullie grote, wijze regering -Oh man, ik kan je niet zeggen hoe erg ik heb getwijfeld- Het beschermt niet onze rechten. Het laat ons zitten zonder de beloofde zaad, zonder het gereedschap om het land te cultiveren, zonder werktuigen om het te oogsten, zonder betere dieren te fokken dan wij doen, zonder het eten dat we nog steeds hard nodig hebben. Na alles wat we kunnen doen, zonder het comfort dat we niet kunnen maken, zonder de scholen die we zo hard nodig hebben voor onze kinderen.

Ik zeg het nogmaals: De regering komt zijn belofte niet na!"
[/i]
Chief Washakie (ca. 1804-1900) was Chief van de Oosterlijke Shoshone Indianen uit Wyoming. Hij stond bekekend om het uitbuiten van ruzies/gevechten, maar ook voor zijn vriendschap met de witte pioniers. Toen in de jaren rond 1850 de trein van de blanken door het Shoshone land, hebben Chief Washaki en zijn volk de mensen geholpen om over het land te reizen, stromen te doorwaden en vee te hoeden. Hij was ook verkenner voor het amerikaanse leger.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Pejuta
Moderator
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-08-2018 09:35

Bericht door Pejuta » 24-10-2018 21:39

Bij deze man voel ik me sterk verbonden , ik had foto,s op mijn computer staan van verschillende operhoofden , ik sterkte mijn hand uit naar het beeld met de ogen dicht , ik voelde van alles , wat ik niet goed kan vertellen , ik keek toen , en het was deze man .
Ook vloeide de tranen over mijn wangen toen ik de muziek hoorde van zijn stam , wat ook in mijn nuchtere ogen raar was , maar door de uitleg die ik kreeg dat het heel normaal was .
bedankt daarvoor , ik ben graag je derde leerling , ik weet al heel mijn leven dat er meer is op deze aarde , alleen durf je het niet uit te dragen .
Bang om uitgelachen te worden .
Nu is het mijn tijd om dit te leren , het staat me heel dicht bij , dat merk ik aan alles , voor ik dit wist loop je va het kastje naar de muur , je snap je eigen soms niet , dat is nu veranderd , heel de opleiding , of hoe je het noemen wil zal ik hier beschrijven , dat is een goeie graad meter voor mensen die met het zelfde probleem zitten , en niet weten waar ze thuis horen .
Ik ben nog lang niet de man die ik wil zijn , en wil worden , maar met hulp van mijn goeie leraar gaat dat zeker lukken .

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Dank hiervoor

Bericht door Ainila Heca Wiya » 24-10-2018 21:46

Dank je wel Uil voor deze prachtige uitleg.En vooral dat jij hier je ontwikkeling in ontwaken met ons wil delen.Zo moou uit gelegd.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Pejuta
Moderator
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-08-2018 09:35

Bericht door Pejuta » 05-11-2018 15:11

Deze week zal de lichaam reiniging plaats vinden , ik zou zeggen breng maar een grote teil mee en een borstel hahahahahah.
Ik laat het maar over mijn heen komen , ik zie diot als een reset van het lichaam , we slaan allemaal dingen zonder het te weten op in ons lichaam , dan is het gewoon dat je weer met een schone lei moet beginnen .

We gaan het zien allemaal , ik ben blij dat ik dit mag leren, zeker van een goeie leraar , anders leer je het nooit van zijn leven
Ik ben nog lang niet de man die ik wil zijn , en wil worden , maar met hulp van mijn goeie leraar gaat dat zeker lukken .

Pejuta
Moderator
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-08-2018 09:35

Bericht door Pejuta » 05-11-2018 15:14

Ook heb ik al een naam gekregen , dat is namelijk PEJUTA geworden , wat ik een mooie naam vind , bedankt daarvoor . :D
Ik ben nog lang niet de man die ik wil zijn , en wil worden , maar met hulp van mijn goeie leraar gaat dat zeker lukken .

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 05-11-2018 15:39

Beste Pejuta.
Een tijl mee brengen🤣.Nee zakdoekjes voor iedere traan die dit met zich mee zal brengen.En vergeet niet indeze je hebt een leraar en je bent van jezelf de beste leerling.Vele denken dat ze hun innerlijk groeien ergens anders te halen en blijven aan het zoeken.Ze raken zelfs verdwaald.Nee alles zit in onszelf wat slechts aan gewakkert hoeft te worden om weer als zaatje te mogen groeien.Pejuta ik sla min bleugels uit en zal donderdag die reiniging geven.In wegblazen wat niet meer bin jou hoort en terug halen wat he keijt bent.He zegt zelf al....je zal herboren zijn.Heeft er nog iemand ervaring in het reinigen van het lichaam vertel ons jou verhaal.Groet Ainila
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Pejuta
Moderator
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-08-2018 09:35

Bericht door Pejuta » 05-11-2018 16:02

Afbeelding

Dit is de grote chief
Ik ben nog lang niet de man die ik wil zijn , en wil worden , maar met hulp van mijn goeie leraar gaat dat zeker lukken .

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 05-11-2018 19:06

Aho. Chief Washaki van de Shoshone indianen. Vader van Sacajawea. O mitakuye oyasin.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Native American”