Spinnenvrouw

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Spinnenvrouw

Bericht door Manitutanka » 20-07-2012 12:29

De spinnenvrouw is een van de belangrijkste dieren in de indiaanse mythologie.
Ze speelt de rol in de gebruiken van diverse indiaanse stammen in de huidige Arizona, Utah en New Mexico, zoals de Navajo en de Hopi.
Ze wordt meestal geassocïeerd met vruchtbaarheid en het begin van het leven.
Ze helpt mensen door hun overlevingstechnieken bij te staan.
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 20-07-2012 12:40

De spin wordt door haar acht poten ook geassocieerd met het oneindige (het getal 8).
Daarnaast is zij de koningin van het alfabet.
Er wordt hier ook nooit een spin doodgeslagen... :wink:

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 20-07-2012 13:08

ne hier ook niet hoor ik vind die grote niet echt fijn maar ik laat hem naar buiten brengen hihih
Lieve groet Anneke

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 20-07-2012 20:35

Afbeelding

De spin de Moeder van de dromenvanger.
Iedere stam in het indianen cultuur heeft zijn eigen verhaal over de dromenvanger,deze is van de Lakota,,Iktomi,,nu sioux genoemt.

Zo kan je iedere dromenvanger eigen maken,met je haar,veren,kralen die je zelf mooi vind stenen,etc,,,Ik zie de spin als de symboliek van de dromenvanger ,,een spinnenweb is het leven van de spin,vandaar dat wij dat web namaken en ons eigen web spinnen,dat spinnen is in je dromen, het geeft je aan ,schud je dromen wakker,dan leef je je eigen web(Je eigen leven).

De uitleg het gaatje,dat vangt de boze op en verdwijnt ook daardoor.Zodat je leven altijd in balans zal zijn als je je eigenweb weeft.Ieder weeft zijn eigen web de mens van tegenwoordig geeft een ander de schuld van hun web,ik zie dat als uit balans zijn en niet je eigenweb willen zien.

Je kan er natuurlijk ook één zelf maken dan is hij helemaal eigen en leuk om te doen.Vraag de moeder spin om raad zei is de hoedster van het Alfabet en zal je altijd de weg wijzen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 20-07-2012 21:25

Ik heb er zelf één gemaakt Erg leuk om te doen en meditatief.
Zo ook met mijn stick. Terwijl ik hem bewerkte, buiten met een behoorlijke wind...zat ik voor mijn gevoel echt in een indianendorp bij een kampvuur.....
Bijzonder...

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 21-07-2012 18:47

ja ik heb ook ooit een eigen dromervanger gemaakt maar het was geen cirkel en dat wilde ik zo graag, ik had er veertje van mijn papagaai aan hangen , grijze en rode veertje ( grijze roodstaart dus hihi)
Ik wil graag nog eens een nieuwe maken maar kan de leren bandjes hier niet vinden dus maar weer wachten tot ik weer in den haag kom :)
Lieve groet Anneke

Thalita26*Trouwe Papoose*
Berichten: 1144
Lid geworden op: 19-09-2011 19:37

Bericht door Thalita26*Trouwe Papoose* » 21-07-2012 21:29

:oops: en ik ben bang voor spinnen :oops:
Tot in het diepste van mijn hart: daar is het puur, zoals het moet zijn bedoeld.

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 24-07-2012 12:08

Ik was ooit ook zo angstig voor spinnen Thalita.Tot er op vakantie dagen de spin mijn kwam opzoeken.Op mijn arm,in mijn haar,op mijn boek wat ik las.Om dan telkens mijn man ervoor te roepen....ben ik ze zelf terug in de natuur gaan zetten.Haar ook telkens bedankt voor het bezoek.Het gaf mijn een betekenis voor op dat moment.Zo heb ik mijn angst overwonnen.Meestal is het zo het dier waar je het meest angst voor hebt,dat dat je krachtigste totem of kracht dier kan zijn opdat moment.Ik wist dat en heb er ook kostelijk gebruik van gemaakt. :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 24-07-2012 14:13

ik ben ook altijd ongelooflijk bang geweest voor spinnen, totdat ik jaren geleden een huisje huurde in friesland met een huuske buiten de wc dus in een klein hokje aan het water áls je ging zitten zag je werkenlijk waar van alle kanten ogen op je gerichten je had geen keus je moest dus daar heb ik uiteindelijk mijn angst overwonnen
Lieve groet Anneke

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 25-07-2012 11:03

is wel een teken van dat er over je gewaakt wordt als je ze voelt van de spin.De spin heeft maar liefs acht ogen.wisten julie dit?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Totem- en krachtdieren”