Symboliek dromenvanger/spin

De wetenschap heeft aangetoond hoe de wereld is ontstaan. Hier op de manier waarop Indianen met deze gedachten omgaan.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Symboliek dromenvanger/spin

Bericht door Ainila Heca Wiya » 15-09-2011 14:19

Afbeelding
Iedere stam in het indianen cultuur heeft zijn eigen verhaal over de dromenvanger,Iktomi.Zo kan je iedere dromenvanger eigen maken,met je haar,veren,kralen die je zelf mooi vind stenen,etc.Ik zie de spin als de symboliek van de dromenvanger een spinnenweb is het leven van de spin,vandaar dat wij dat web namaken en ons eigen web spinnen,dat spinnen is in je dromen, het geeft jou aan schud je dromen wakker,dan leef jij je eigen web(Jou eigen leven).De uitleg het gaatje,dat vangt de boze op en verdwijnt ook daardoor.Zodat je leven altijd in balans zal zijn als jij je eigenweb weeft.Ieder weeft zijn eigen web de mens van tegenwoordig geeft een ander de schuld van hun web,ik zie dat als uit balans zijn en niet je eigenweb willen zien.

Je kan er natuurlijk ook één zelf maken dan is hij helemaal eigen en leuk om te doen.Vraag de moeder spin om raad zei is de hoedster van het Alfabet en zal je altijd de weg wijzen.
Van Hart tot Hart.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Anonymous

Bericht door Anonymous » 29-09-2011 09:52

Ik heb ooit een workshop gegeven om zelf een dromenvanger te maken. Was echt ontzettend leuk.

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 29-09-2011 11:32

Dat is het zeker...ik heb hier zelf thuis een keer een dromenvanger gemaakt.....ben er erg trots op...

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 29-09-2011 13:43

Sedna kan je er wat oververtellen hoe jij een dromenvanger maakt?Ik ben nooit te oud om iets te leren!! lol
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 28-10-2011 01:40

Ik zie dat Sedna nog niet heeft kunnen reageren, maar ik kan wel vertellen hoe ik het heb gedaan.
Ik ben buiten gaan zoeken naar een lange buigzame tak. Deze heb ik rond gebogen en vastgezet en zo een paar dagen laten staan. Daarna heb ik hem omwikkeld met lint, maar je kunt hier ook stof of touw voor gebruiken.
Het weven van het web heb ik met katoendraad gedaan. Ik zal een plaatje opzoeken en plaatsen van hoe je dat moet doen. Tijdens het weven heb ik op verschillende plaatsen kraaltjes geplaatst. Onderaan de dromenvanger heb ik linten gemaakt met veren eraan. Dit kunnen willekeurige veren zijn, maar ook uiteraard van een vogelsoort die je erg aantrekt. Ook heb ik in het web veren gestoken.
Hij is niet perfect rond, maar dat vind ik juist mooi.
Ik vond het erg leuk om te doen....bijna meditatief....erg ontspannend en dan gewoon de gedachten laten varen.

Zo ben ik ook bezig met een staf. Het schaven van het hout heb ik handmatig met een zakmes gedaan, dus je kunt je voorstellen hoeveel tijd dat heeft gekost op een staf van ongeveer 1.60 m. Ik zat buiten en het was koud en guur. Tijdens het schaven raakte ik in een trance en waande ik mij in een indianendorp. Ik voelde letterlijk de warmte van het kampvuur in mijn gezicht en aan mijn handen. Er werd om mij heen gedanst en gezongen. Heel bijzonder om mee te maken.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 03-09-2012 00:42

Ik zelf heb het hout nat gemaakt dan buigt het beter als een cirkel.Hoe is je staf geworden kan je er meer over vertellen?Zeer krachtig visioen vertel je hier met het maken van je staf.Cikala zegt dit je ook iets?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 03-09-2012 07:56

Mijn staf is helaas nog niet af. Ik kwam in heel druk vaarwater terecht en heb het moment nog niet terug kunnen vinden om hem af te maken.
Maar ik ga er zeker mee verder.
Het visioen vertelde mij over mijn leven als indiaan vele levens geleden.
Mogelijk zelfs als sjamaan, maar ik hoop dat het visioen zich doorzet als ik weer verder ga met mijn staf....

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 03-09-2012 21:06

Goed werk heeft tijd nodig...Hart lopers zijn dood lopers zeg ik meestal..ja zoals ik het voel ga je nog meer verhalen horen.Neem alles tot jou en zie dat die staf eigenwordt.Mogen wij jou visoen dan hier lezen?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 03-09-2012 21:19

ohh spannend zou mooi zijn als je dat door zou kunnen geven :wink:
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 03-09-2012 21:43

Ik ben erg benieuwd.
Zodra ik meer te vertellen heb, laat ik het hier weten..

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “De Oerreligie”