De Oerreligie uitgelegd

De wetenschap heeft aangetoond hoe de wereld is ontstaan. Hier op de manier waarop Indianen met deze gedachten omgaan.
Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

De Oerreligie uitgelegd

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 23-08-2011 22:49

In het begin en aan het einde, buiten ruimte en tijd, als eeuwig zijnde Niets, als al-enige oergrond, waarin alle mogelijkheden van het leven, leegte en bron zijn, is Wakan - onze oergrootmoeder, het vrouwelijke, waaruit alles geboren wordt.
Wakan is de kring, het al, het in zich rustende, het ontvangende.

En Wakan verandert zich onafgebroken in Skwan, onze oergrootvader, het oermannelijke. Hij is de oorsprong, de Heilige Schepping.
Skwan is de spiraal, het actieve, het scheppende en komt in ons zonnestelsel overeen met de melkweg.

Wakan en Skwan hebben gemeenschap. Skwan schenkt zijn zaad aan Wakan en als vrucht van hun liefde scheppen ze al het leven.
Uit hun Heilige Huwelijk komen twee kinderen voort: Zon en Aarde.

Hun eerste kind is de Zon, onze Grote Vader, het Heilige Getal 1, de kracht van het oosten, de kracht van de verlichting, de kracht van het visioen, de kracht van het vuur en de bliksem.

Hun tweede kind is de Aarde, de wereld van de mineralen, onze Grote Moeder, het Heilige Getal 2, de kracht van het westen, de kracht van verandering, de kracht van intuïtie, de kracht van het innerlijke zien, de kracht van de magie, de kracht van de dood en het duister.

Ook onze Grote Vader Zon en onze Grote Moeder Aarde hebben gemeenschap. Uit hun liefde ontstaat het leven op aarde:

Hun eerste kind is het rijk der planten, het Heilige Getal 3, de kracht van het zuiden, de kracht van onschuld en vertrouwen, de kracht van harmonie, de kracht van gevoelens, de kracht van alle gewassen, de kracht van de maan.

Hun tweede kind is het rijk der dieren, het Heilige Getal 4, de kracht van het noorden, de kracht van het instinctief-zekere handelen, de kracht van de logica en het verstand, de kracht van het weten, de kracht van de sterren, de lucht en de wind.

Hun derde kind is het rijk van de mens, het Heilige Getal 5, het zuidelijke midden van de cirkel, de kracht van de aanraking, de kracht van de taal, de communicatie.
Als gemeenschappelijke kinderen van zon en aarde zijn mineraal, plant, dier en mens aan elkaar verwant. Ze vormen de Grote Familie.

In het middelpunt van de schepping staat de mens, de Heilige 5, op de weg naar voltooiïng, het Heilige Getal 20. Om hem heen zijn de vier elementen: het vuur van het oosten, het water van het zuiden, de aarde van het westen, de lucht van het noorden. De kracht van de liefde maakt voor de mens als Heilige 5 het huwelijk mogelijk met deze vier verwanten in de vier krachten van de tussenrichtingen:

In het huwelijk van de Heilige 5 met de Heilige 1, de zon, is de mens in de wereld van de Heilige 6 in het zuidoosten van het scheppingswiel. het is de wereld van zijn voorouders, de wereld van zijn vroegere incarnaties, het rijk van de geschiedenis.

Als de Heilige 5 zich verenigt met de Heilige 2, de aarde, wordt zij één met de wereld van de Heilige 7 in het zuidwesten van de cirkel. Het is de wereld van de droom.

Als de mens zich als Heilige 5 verenigt met de Heilige 3, de kracht van de planten in het noordwesten van de cirkel, treedt hij binnen in de wereld van de Heilige 8, in de wereld van de oneindig eindige kringlopen, in de wereld van de Grote Wetten.

En in de verbinding van de Heilige 5 met de Heilige 4, de kracht van de dieren in het noordoosten van de cirkel, opent zich voor hem de wereld van de Heilige 9, de kracht van alle energie-impulsen, de kracht van de beweging.

En tot slot, in de eenheid van de Heilige 5 met zijn spiegelbeeld, de kracht van de mens, gaat hij naar het noordelijke midden van de cirkel en wordt de Heilige 10, de wereld van zijn Hogere Zelf.

Met de kracht van zijn Hogere Zelf staat de mens weer in contact met acht andere krachten, die als verhoogde octaven de eerste terzijde staan.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 03-09-2012 00:34

Duidelijke uitleg dankje....De oerreligie en de 20 krachten in het medicijnewiel zodat wij de kracht van onszelf leren kennen.Het hogere zelf.De cirkel is rond.
Van Ziel tot Ziel.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Loltje Louwes
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-05-2013 21:49

Bericht door Loltje Louwes » 15-05-2013 11:44

DE meeste oerreligies hebben overeenkomsten met elkaar als je een beetje beter kijkt. Wat ik leuk vind op jullie site is de redelijk nuchtere uitleg zonder toeters en bellen. Ik ben zelf een nuchtere noorderling en als ik toeters en bellen tege kom haak ik vaak af. Iets in mijn protestantse opvoeding verwerpt dat nog steeds al ben ik wel meer dan 30 jaar beroepsmatig als genezer actief. het rekt aan, maar dan stoten de ijlere sferen me weer af. dat is tenminste mijn conclusie als iemand anders daar een opmerking over heeft welkom... ik ben van sterrenbeeld een dubbele waterman met boogschutter. Ik houd van alle dieren en communiceer ook redelijk met ze, vroeger meer de gewone huisdieren paard hond kat, maar tegenwoordig eenden, kikkers, vogels...

LoltjeLouwes ( één naam)
'Rota Tarot Orat Tora Ator'

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 15-05-2013 19:37

Zeer krachtig als je communiceerdt met dieren.Dan heb je thelepathie zeer goed in bezit.Kan je er meer over vertellen in een nuchter schrijven. :lol: HAHA ik ben ook een nuchtere brabantse....
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Loltje Louwes
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-05-2013 21:49

Bericht door Loltje Louwes » 15-05-2013 21:16

Wat ik er over kan vertellen is dat ik het nu - na een verhuizing - te weinig doe.. js, IK praat wel, maar luister ik wel goed naar de antwoorden???

Soms spreken ze gewoon letterlijk een paar woorden soms laten ze me een beeld zien. Het hangt ook van het beestje zelf af natuurlijk alleen als het niet lukt ligt.het meestal aan mij, niet aan het dier want dat spreekt zijn oertaal ( d i telepathie) nog perfect.
Een simpel voorbeeld was de reiger in de vijver bij mijn vorige appartement. Het was elke morgen een soort ritueel voor hem om daar te staan, doodstil als een plastic namaakgeval.
"Dag meneer Reiger," zei ik enthousiast en des te duidelijke kwam de 'kattige' correctie: 'Ik ben een mevrouw"
Geloof me, zo'n dag kan niemand meer bederven!
'Rota Tarot Orat Tora Ator'

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 16-05-2013 18:33

Mooie ervaring heb je ermee.Krijg je ooit een bootschap voor jezelf vanuit het dierenrijk?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Loltje Louwes
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-05-2013 21:49

Bericht door Loltje Louwes » 16-05-2013 21:26

De boodschappen die er waren waren vooral om hoe met een probleemdier om te gaan...inzichten voor mezelf kwamen niet van dieren, wel uit andere gelederen. Ik ben altijd de helper, maar wil zelf ook wel eens geholpen worden...Als je heel lang zo werkt kijk je jezelf best eens voorbij. Daarom wellicht nu ook een beetje zoekende...

Loltje Louwes
'Rota Tarot Orat Tora Ator'

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-05-2013 19:16

Beste Loltje keer naar binnen en kijk is naar dat innerlijk kind....zorg ervoor en je antwoordt als zoekende zal je gegeven worden.Neem hiervoor mee de raaf de postbode die alle werelden voor je onderzoekt.
Succes ermee krachtig mens.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Loltje Louwes
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-05-2013 21:49

Bericht door Loltje Louwes » 20-05-2013 16:21

Misschien is dat het probleem wel, zoveel werelden en zoveel keus... en zoveel waarheden. het innerlijke kind mag het wel weten toch sluit het niet altijd aan bij onze dagelijkse wereld. Dit proces zal nog wel even tijd kosten, maar dank voor je antwoordje, ik zal proberen Corvus corax te spotten....

Loltje Louwes
'Rota Tarot Orat Tora Ator'

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 20-05-2013 18:12

Ik hoor het graag wat Corvus corax (Raaf) je brengt.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “De Oerreligie”