Mijn visie over het Sjamanisme



Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Mijn visie over het Sjamanisme

Bericht door Ainila Heca Wiya » 24-08-2011 22:14

Ik geef in grote lijnen mijn visie op het Sjamanisme weer.

Ik ben een Sjamaanse.
Ik ben een deel van het geheel der Natuur. De rotsen, de dieren, de planten, de elementen, en de sterren zijn mijn verwanten. Andere mensen zijn mijn zusters en broeders, zonder onderscheid in ras, kleur, geslacht, seksuele geaardheid, leeftijd, nationaliteiten, religie, levenswijze. De planeet Aarde is mijn thuis. Ik ben een deel van deze grote familie der Natuur, niet de meester ervan. Ik heb mijn eigen speciale rol te spelen en ik probeer te ontdekken wat die rol is en die naar best vermogen te vertolken. Ik streef er naar om in harmonie te leven met de anderen in deze familie der Natuur, en hen met respect te behandelen. Ik eer eveneens de seizoenen van het leven tijdens mijn levensreis, begin, groei, vruchtbaarheid, oogst, einde, rust en een nieuw begin. Het leven is een cirkel met vele cycli. Na elk einde komt weer een nieuw begin. In de dood ligt de belofte van wedergeboorte.

Ik zie cirkels van verandering en vernieuwing, niet alleen in de reis van mijn eigen leven, maar in mijn erfenis. Ik zie mijn leven als een cirkel die verbonden is met de levenscirkel van mijn voorouders. Zij maken deel uit van mij en van mijn leven. De oude wijsheid van de Hernieuwing en de Cycli der Natuur komt tot leven in de Overlevering van mijn Voorouders.

De gerichte verandering in het bewustzijn, Magie, maakt deel uit van mijn spiritualiteit. Voor elk probleem is er minstens een mogelijke oplossing, evenals een kans tot groei. Ik schep mijn eigen realiteit door mijn gedachten, gevoelens en daden. Wat ik ook uitzend, het keert altijd terug. Wanneer ik magisch werk tijdens rituelen, alvorens ik energie opwek en richt, probeer ik me altijd een groter beeld te vormen van datgene waar mijn noden alleen maar een deel van uitmaken. Ik streef ernaar om voor het welzijn van anderen te werken en tegelijkertijd mezelf te helpen. Wanneer ik problemen op mijn weg vind, probeer ik hun oorzaak en boodschappen te begrijpen als en deel van het zoeken naar een oplossing. Tijdens het werken naar genezing, concentreer ik mij in plaats van alleen maar op het verlichten van de symptomen eveneens op de verdoken spirituele oorzaken van de ziekte.
Ainila Heca Wiya, bemiddelaar van de Ziel.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 25-09-2011 22:03

Ik deel deze gedachten. Hoewel wij onze voorouders fysiek niet hebben gekend, heeft hun doen en laten ons wel aangeraakt. Iets van hen leeft nog steeds in ons.

Het is volgens mij ook zo dat iedere actie een gevolg heeft en dat alles dat je doet sporen achterlaat. Deze bewustwording speelt mee in de vernietiging van de Aarde waar de mensheid op het moment mee bezig is.
In het sjamanisme zijn bomen, planten, struiken, stenen, dieren, mensen, wezens, spirits....alles.....alles om je heen is familie...........en wij leven met zijn allen in de schoot van onze Moeder, worden dagelijks verwarmd door onze Vader en zijn ontstaan uit onze grootouders............

o mitakuye oyasin!

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Annoeska30592
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-09-2011 19:44

Bericht door Annoeska30592 » 02-10-2011 09:36

nou zeg jullie kunnen wel bij mij op school komen met die visie....,

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-10-2011 21:36

Ik ga met jou in de cirkel zitten cikala....toch is alleen het respect voor al wat leeft niet genoeg....die beweging van taal is er bij vele niet.Het spreken tegen al wat is.Dan zou de mens nu niet als zo,n beest te keer gaan.

Anoessssss.mag ik dan wel naast jou zitten.Gezellieeee 8) DOL_FIJN
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Annoeska30592
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-09-2011 19:44

Bericht door Annoeska30592 » 04-10-2011 21:40

hahahah ja hoor tuurlijk!
wij moeten trouwens constant visies maken .. blegh.. xD

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-10-2011 21:42

Kan ik je ergens mee verder helpen.Ik zit Nu naast jou he....?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Annoeska30592
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-09-2011 19:44

Bericht door Annoeska30592 » 04-10-2011 21:43

hahaha nee, bedankt:) x

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-10-2011 22:55

dan weet jij zelf je weg.....ik had van jou ook niks anders verwacht...
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 04-10-2011 23:36

Ainila Heca Wiya schreef:Ik ga met jou in de cirkel zitten cikala....toch is alleen eht respect voor al wat leeft niet genoeg....die beweging van taal is er bij vele niet.Het spreken tegen al wat is.Dan zou de mens nu niet als zo,n beest te keer gaan.

Anoessssss.mag ik dan wel naast jou zitten.Gezellieeee 8) DOL_FIJN
Neeeeee, daar heb je helemaal gelijk in........het spreken is minstens zo belangrijk......het is alleen jammer dat mensen dit niet inzien.....
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Uitleg Sjamanisme”