Vision quest



Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Vision quest

Bericht door Ainila Heca Wiya » 12-09-2011 22:18

Afbeelding

Een vision quest (op zoek naar je visioen) is een diepe ervaring op alle niveaus. In onze tijd worden er vier nachten en vier dagen in totale eenzaamheid in de natuur doorgebracht, zonder enige vorm van comfort en afleiding. Je wordt alleen gelaten met jezelf, de natuur en je voorouders.
Steeds meer mensen ontdekken dat er een levende band bestaat tussen de mens en zijn omgeving. De stilte, het vasten, het contact met de natuurkrachten, de fysieke opgave, brengen je in een meditatieve toestand waardoor die levende band voelbaar en soms zelfs zichtbaar wordt in de vorm van een visioen.
Vóór iemand alleen de natuur intrekt, wordt hij of zij in de dagen die aan de quest voorafgaan fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel voorbereid. Op de plek zelf verblijf je vier dagen en vier nachten zonder enige vorm van comfort en afleiding in de vorm van boeken, mobiele telefoon, computerspelletjes, horloge en zonder eten. De plekken waar mensen terechtkomen zijn van te voren uitgezocht en hebben een naam. Het lot bepaalt waar je terechtkomt. Alles wat je op deze plek tegenkomt is een teken of aanwijzing over en voor jou. Je wordt gevraagd bij te houden wat je hebt gezien en beleefd. Dieren, geluiden, planten, stenen, water, het weer, de wolken, de zon, maan en sterren; alles speelt een rol. Na de quest keer je zelfstandig terug of word je door de leiding opgehaald en worden je beelden en visioenen geïnterpreteerd.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 25-11-2011 10:16

Dit is volgens mij een hele bijzondere belevenis. Back to the roots!

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 22-07-2012 18:49

Ik heb gelezen in de dertien clanmoeders dat dat voor mannen is de afzondering van 4 dagen, dat hoeven vrouwen niet omdat die in het leven al zwaar hebben en kinderen moeten baren mogen zijn tijden hun maanstonde zich wat terug trekken zuiver eten en in de natuur zijn om weer opgeladen verder te kunnen ik vind dat een hele mooie gedachte
Lieve groet Anneke

Plaats reactie

Terug naar “Uitleg Sjamanisme”