Trancereizen



Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Trancereizen

Bericht door Ainila Heca Wiya » 12-09-2011 21:53

Een trancereis wordt gemaakt op de slag van de drum of het geluid van een ratel, waardoor een lichte trance ontstaat. Dit reizen kan naar verschillende werelden of werkelijkheden plaatsvinden. Doorgaans onderscheidt een sjamaan drie werelden de benedenwereld, de middenwereld en de bovenwereld. De onderverdeling in drie gebieden is afkomstig uit Siberië. De bovenwereld kan nog uit zeven, negen en zelfs veertien hogere regionen bestaan. De onderwereld ook.
Iemand die voor het eerst een trancereis maakt wordt gevraagd naar de benedenwereld te gaan. Dit gebeurt altijd via een poort die kan bestaan uit de wortels van een boom, een bron, een grot of een kloof in de aarde. Deze toegang is persoonlijk en voor iedereen verschillend. Via deze toegang reis je van de fysieke naar de spirituele wereld.
Het is niet zo dat de benedenwereld een donkere plek is waar van alles rondkruipt tussen wortels en aarde. Nadat de ingang is gevonden, zal deze de reiziger leiden naar een landschap dat mooi, sprookjesachtig, donker, bergachtig of waterrijk kan zijn. Het landschap dat iemand daar tegenkomt, hangt nauw samen met de reiziger zelf. In deze spirituele wereld is het mogelijk een krachtdier te ontmoeten, dat jou bescherming en hulp kan bieden. Zo’n krachtdier vertegenwoordigt al de specifieke eigenschappen van de soort. Ook jouw gids of gidsen kun je in deze werelden ontmoeten en waar je ze om hulp of raad kunt vragen. Een trancereis onderga je om heling voor jezelf maar ook voor anderen te vragen. Hiervoor kan je bij mijn aanspreken.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 30-09-2011 12:54

Klein voorbeeld van één van mijn korte trancereizen.

Toen de trommel begon,zocht ik in mijn herinneringen naar plaatsen die ik kende en die als toegang zouden kunnen dienen,ik was moe....wou genieten en mijn zelf totaal opladen.Ik stelde mijn een aantal plaatsen voor die indruk op me haddden gemaakt en waarvan ik dacht dat ze mischien zouden werken...Geen ervan leken de juiste te zijn.

Het leek lang te duren voordat de zaak opgang kwam.uiteindelijk concetreerde ik me op een grot die ik ooit in frankrijk bezocht had en die door primitieve mensen bewoond was geweest.Ik liep baar binnen en bleef gewoon doorlopen.De grot leek nooit kleiner te worden dan ongeveer mijn eigen lengte,dus ik hoefde niet te kruipen.Ik bleef gewoon door lopen .Uiteindelijk verbreedde de grot zich tot een grote opening.Ik liep naar buiten en daar was een steile rotswand.Ik liep eromheen en beklom de heuvel.zodat ik boven de opening kon zitten.Ik genoot van het uizicht,dat enorm ver en diep was.Ik keek zo ver als ik kon.....wat een kracht straalde dat uitzicht uit.

Heb daar nog een enkelen minuten gezeten ben de zelfde weg weer terug gegaan.Ik voelde mijn herboren...en totaal niet meer moe.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 01-10-2011 00:11

Het begint in een grot met een waterval. Als ik door die waterval stap kom ik in een donkere tunnel terecht met mijn blote voeten in de koude natte modder. Ik loop door en door en door en na een poosje zie ik in de verte licht verschijnen. Ik loop er naar toe, stap door het spinnenweb dat is geweven voor de ingang............als herboren....bruisend en knallend van de energie...

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 01-10-2011 10:11

Klinkt mooi dames!

Plaats reactie

Terug naar “Uitleg Sjamanisme”