Ontmoet je Gids.

Beheersing van onze Geest met beschrijvingen van technieken en oefeningen.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Ontmoet je Gids.

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 18:24

Ontmoet jou leraar,gids,jou innerlijke vriend)din).

Ieder mens heeft alle wijsheid en kennis die hij/zei ooit nodig zou hebben zomaar binnen in zichzelf.Wij kunnen erover beschikken door onze intuïtieve geest,die onze verbinding is met de universele intelligentie.

We vinden het echter vaak moeilijk met onze hogere wijsheid in verbinding te treden.Één van de beste manieren om dit te doen is onze innerlijke gids te ontmoeten en te leren kennen.De innerlijke gids staat bekend onder
verschillende namen,zoals,raadsman,je geestelijke gids,denkbeeldige vriend,of een leraar of meester,je totemdier,totemedelsteen,totemplant of boom zelf sprookachtige types komen hierin voor.Het hoeft geen
menselijke vorm te hebben.

Het is een hoger deel van jezef,dat in verschillende vormen tot je kan komen,maar meestal optreedt in de vorm van een persoon of wezen waarmee jij kan praten en waarmee jij een verbinding hebt als je met een wijze en liefdevolle vriend(din).

De volgende oefening kan je helpen jou gids te ontmoeten.Als jij dit wilt,kun je dit voor laten lezen terwijl jij de meditatie doet.
Anders moet je het zelf eerst goed doorlezen en eigen maken,je ogen sluiten en dan doen.

**********Oefening;

Sluit je ogen en ontspan je diep.Begeef je naar je innerlijk heiligdom en verblijf er een paar minuten,terwijl jij je ontspant en je aan de omgeving aanpast.Verbeeld jij je nu dat je in jou heiligdom op een pad bevindt dat zich in de verte uitstrekt.

Je begint het pad op te lopen en terwijl je dat doet zie je in de verte een figuur op je toekomen,die een helder,scherp licht uitstraalt.Als jullie elkaar naderen begin je te onderscheiden of de figuur een man of een vrouw,dier of edelsteen,plant,boom is.Hoe hij of zei is,hoe gekleed.Hoe dichterbij de gestalte komt,hoe meer details je kunt zien van gelaat en verschijning.

Groet dit wezen,en vraag hoe het heet.Neem de naam aan die bij jou als eerste binnen schiet en maak je er nietdruk over.

Laat nu jou gids je heiligdom zien en onderzoek het samen.Misschien wijst je gids je wel op een paar dingen die je nooit eerder hebt opgemerkt,en waarschijnlijk voel jij je dan blij.Gewoon omdat je in elkaars nabijheid bent.Vraagje gids of hij/zei jou misschien iets wil zeggen,of een of andere raad kan geven voor op dit moment.

Als je wil kan je zelf bepaalde vragen stellen.Misschien krijg je onmiddelijk antwoord,zo niet,wees dan niet teleurgesteld,de antwoorden zul je dan later wel in de één of andere vorm ontvangen.

Als je het gevoel hebt dat je lang genoeg bij elkaar bent geweest,bedank dan je gids,spreek je waardering uit,envraag hem of haar of het jou weer eens in je heiligdom te komen opzoeken.
Open je ogen en keer terug naar de buitenwereld.Einden oefening**********

Mensen ervaren hun ontmoeting met hun gids op vele verschillende manieren,dus het is moeilijk te generaliseren.Inde grond is het zo,dat als je de ontmoeting als goed ervaart,het fijn is.Zo niet,wees dan creatief en doe wat je moet doen omdat te veranderen..

Maak je niet bezorgt als jij je gids niet duidelijk en precies kon waarnemen.Soms blijft hij/zie/het in vorm van een lichtverschijnsel,of een vage onduidelijke gestalte.Waar het opaan komt is dat je zijn macht bewust wordt..zijn krachten die hij/zie bezit,zijn aanwezigheid,en zijn liefde.

Wanneer je gids in gestalte komt van iemand die je kent,is dat fijn,tenzij je het niet bijzonder prettig vindt.In dat geval,herhaal je de oefening en vraag of jou gids bij je komt onder de gestalte waarmee jij je wel makkelijk en prettig bij voelt en zeker waar je volledig mee om kan gaan.

Wees niet verrast wanneer je gids er op een of ander manier excentriek of ongewoon uitziet...de gestaltewaaronder hij/zei/het aan ons vertoont ontspruit aan zijn eigen creatieve geest die onbeperkt is.
Je gids zou bijvoorbeeld een erg ongewone en verrasende zin humor kunnen hebben,of een exotische of een flairvoor het dramatische.

Soms treden ze helemaal niet via woorden met ons in contact,maar via een directe overdracht van gevoels indrukken of inruïtieve kennis.Ook zou je gids van tijd tot tijd van gestalte kunnen veranderen.Of het is mogelijk dat je jarenlang dezelfde hebt.Ook kun je meer dan een gids tegelijktijd hebben.Wees creatief en ontmoet.

Je gids is er opdat je er telkens een beroep op kunt doen als je extra begeleiding nodig hebt of wilt hebben,ofwijsheid,kennis,steun,creatieve inspiratie,liefde of kameraadschap.Veel mensen die een relatie met hun gids totstand hebben gebracht ontmoeten hem elke dag in hun meditatie om samen een zaligheid te ervaren.

Beleef die zaligheid en maak hier gebruik van, joe creatief vermogen wat onbeperkt en in overvloed te gebuiken is.
Laat je fantasie je toe spreken.

Succes ermee Medereizigers,
Ainila
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 22-04-2012 19:55

Zo ben ik keer op keer in contact gekomen met mijn verschillende gidsen, die ieder hun eigen gestalte hebben.
Naast de kennis, wijsheid, steun en lessen die ze geven hebben we het ook erg gezellig samen :wink:

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Thalita26*Trouwe Papoose*
Berichten: 1144
Lid geworden op: 19-09-2011 19:37

Bericht door Thalita26*Trouwe Papoose* » 22-04-2012 20:07

dank je, hier heb ik veel aan :D
Tot in het diepste van mijn hart: daar is het puur, zoals het moet zijn bedoeld.

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 22-04-2012 20:11

Goed zo, als je er aan toe bent...vertel je ons dan jou beleving?

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Thalita26*Trouwe Papoose*
Berichten: 1144
Lid geworden op: 19-09-2011 19:37

Bericht door Thalita26*Trouwe Papoose* » 22-04-2012 20:15

zal ik doen
Tot in het diepste van mijn hart: daar is het puur, zoals het moet zijn bedoeld.

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 20:37

Hier kijk ik naar uit Thalita... :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Mind controle”