Het in contact treden met je hogere zelf!

Beheersing van onze Geest met beschrijvingen van technieken en oefeningen.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Het in contact treden met je hogere zelf!

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 16:04

Contact maken met jou hogere zelf.

Een van de meest belangrijskte stappen om je creatieve visualisering effectief en succesvol te doen werken, is te ervaren dat je uit de 'Bron' komt.

Bron betekent de toevloed van oneidindge liefde, wijsheid en energie in het universum. Voor jou kan die bron; God of universele geest of de eenheid van alles of je ware essentie betekenen.

Hoe we het ook uitdrukken, het kan hier en nu binnen een ieder van ons, in ons innelijk wezen, gevonden worden.

Ik wil denken aan contact krijgen met de bron als in contact treden met je hogere zelf, het lichtwezen dat binnen in ons woont. Onze ziel.

Het in contact staan met je hoger zelf wordt gekaraktiseerdt door een diep gevoel van weten en zekerheid, van macht, liefde en wijsheid. Je weet dat wij onze eigen wereld creëren en dat je de oneindige macht hebt om die volkomen te maken. We hebben allemaal ervaringen gehad van het in contact staan met ons hoger zelf, al hebben we misschien niet die zin opgevat. Als wij ons buitengewoon helder, sterk en gezond voelen op het topje van de wereld. Of in staat bergen zijn te verzetten, is dat een aanduiding dat je verbonden bent met je hoger zelf; evenals de ervaring van verliefd worden....als wij ons zelf in de wereld heerlijk vol vlinders voelen.

De wereld is dan heerlijk, omdat je liefde voor een ander menselijk wezen er de oorzaak van is dat jij je manifesteert als je hoogste zelf.

Wanneer wij voor het eerst bewust worden en ervaren van ons hogere zelf, zal je merken dat het tamelijk sporadisch komt en gaat. Het ene moment kun jij je sterk en creatief voelen het volgende moment kun jij je terug geworpen voelen in verwarring en onzekerheid.

Dit schijnt een natuurlijk onderdeel van proces te zijn. Als wij deze ervaring gewaar worden van ons hogere zelf, kunnen wij er, steeds als wij dit nodig hebbe,n een beroep opdoen.

De verbinding van je persoonlijkheid en je hoger zelf is een weg van twee kanalen en het is belangrijk de stroming in beide richtingen tot ontwikkeling te brengen.

ONTVANKELIJK;
Wanneer jij je persoonlijkheid gedurende meditatie tot rust brengt, en jou eigen heilige ruimte betreedt, open jij het kanaal waardoor hogere wijdsheid en leiding door je intuïtieve geest tot je komen. Je kunt vragen stellen en op antwoord wachten dat tot je zal komen door woorden, mentale afbeeldingen of gevoels en indrukken.

ACTIEF;
Als jij jezelf ervaart als de schepper van jouw universum, maak je keuzes over wat jij wil creëren en voor je de oneindige energie, macht en wijsheid van je hogere zelf tot het manifesteren van je keuzes, door actieve visualisering en bevestiging.
Wanneer de stroming door de kanalen in beide richtingen ongehinderd plaats vind, word je voordurend geleid door jou hogere wijsheid en je baserend op die leiding, maak je keuzes en creëer jij je wereld op de hoogste en mooiste wijze.

Ik schrijf hier een oefening creatief visualiseren dat je het kan ervaren. Die je zal helpen af te stemmen op dat gevoel. Misschien dat je deze oefening regelmatig wil gaan doen aan het begin van je meditatie tijden.

Oefening;

Ga zitten of liggen in een gemakkelijke houding. Ontspan je volkomen.
Laat alle spanning uit je lichaam en geest weglopen. Haal diep en langzaam adem. Ontspan je steeds dieper.
Vorm je geestelijk een beeld van een licht binnen in jou Hart-dat warm en stralend gloeit. Voel hoe het zich verbreidt en groeit-hoe het steeds verder uit je buiten schijnt, totdat jij als een gouden zon bent, die liefdesenergie op alles en allen om je heen uitstraalt.

Zeg zachtjes en vol overtuiging tegen jezelf:

"Kosmisch licht(Goud), Aardse liefde(Zilver) stromen door mij heen, vormen een massa in mijn bekken en stralen door heel mijn wezen , naar alles rondom mij"

Herhaal dit steeds weer tegen jezelf totdat je een sterk gevoel hebt van je eigen geestelijke energie. Als je wilt, gebruik dan ook andere bevestigingen van je eigen macht, licht, creatief vermogen, zoals bijvoorbeeld...

Nu werkt mijn hogerzelf door mij, of
Het licht binnen in mij brengt in mijn leven wonderen tot stand, hier en NU.
of welke andere zin dan ook die betekenis en macht voor jou heeft.

Succes ermee medereizigers.
Ainila
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Mind controle”