Een voudige oefening in creatieve visualisering.

Beheersing van onze Geest met beschrijvingen van technieken en oefeningen.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Een voudige oefening in creatieve visualisering.

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 14:29

Nu volgt er een oefening in de basis methode van creative visualisering:

Allereerst denk aan iets dat je zou willen.Kies voor deze oefening iets eenvoudigs,waarvan jij je makkelijk kan voorstellen,dat je het krijgt.

Neem eerst een gemakkelijke houding aan,Zittend of liggend,op een rustige plaats waar je niet zult worden gestoort..Ontspan je lichaam helemaal.Denk je indat je,te beginnen bij je tenen en omhoogkomend tot je kruin,elke spier van je lichaam een voor een ontspan,en laat alle spanning uit je lichaam stromen.Adem diep en langzaam,vanuit je buik.Tel langzaam af van 10 tot 1 en voel jezelf steeds meer ontspannen worden bij elke tel Wanner jij je diep onspannen voelt,ga je dan voorstellen dat wat jij zou willen,en ook precies zoals jij het wil.

Als het een ding is,stel jezelf dan voor dat ding,dat je het gebruikt,bewonderdt,er blij mee bent,aan je vrienden laat zien etc.Als het een gebeurtenis is,stel jezelf er dan voor en dat alles precies zo gebeurt als jij zo zou willen.Je kunt een betrekkelijk korte tijd nemen of maar een paar minuten om je dit in te denken.In alles wat voor jou het
beste lijkt.Veel plzier ermee.

Het geloof hier in moet het zelfde gevoel hebbben als vroeger het kind dat liep te dag dromen wat he kreegt met zijn verjaardag.Terwijl je Nu jou idee of beeld nog in je geest vasthoud,maak je er mentaal enige zeer positieve,bevestigende opmerkingen over tegen jezelf(Hardop of zachtejs,zoals jij het wil),Zoals:

''Wat hen ik nu toch een geweldige communicatie met mijn collega.Wat een prachtig proces van vrienschap.Ik heb nu een heerlijk realtatie met???(Naam).Wij leren elkaar echt begrijpen.

Deze positieve verklaring,die bevestigingen worde genoems,vormen een zeer belangrijk onderdeel van jou creatieve visualisering.
Beëindig je visualisering altijd met de vastberaden verklaring tegenover jezelf.
B.v zoals:
`Dit of iets nog beters komt nu voor mij tot stand op volkomen bevredigende en harmonieuze wijze,voor het hoogste goed van allen die ermee te maken hebben`.

Zo laat je ruimte voor iets anders en iets beters voor jou en iedereen.Laat alles door je bewustzijn doordrijven en keer terug naar alle positieve verklaringen en beelden.Doe dit proces zoalang jij het prettig vind ook al is dit alles maar 5 minuten of een half uur.Herhaal het iedere dag of zo vaak jij wil.Zoals je ziet id de basis techniek heel simpel.er wereklijk effectief gebruik van maken vergt echter gewoonlijk wat begrip en verfijning.

Succes ermee medereizigers.
Ainila
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 08-01-2013 18:28

Mijn vraag aan jou.........En was het een succes?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Mind controle”