Wat is creatieve visualisering.

Beheersing van onze Geest met beschrijvingen van technieken en oefeningen.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Wat is creatieve visualisering.

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 13:31

Creatieve visualisering is de texniek om met behulp van je verbeelding datgene tot stand te brengen dat je wilt in je leven.Er is helemaal niets nieuws,vreemds of ongewoons aan creatieve visualisering.Je maakt er eigenlijk al elke dag,elke minuut gebruik van.

Het is je natuurlijke verbeeldings kracht,de eigenlijke creatieve energie van het Heelal,die je voortdurend gebruikt,of jij je er al niet van bewust bent.

In het verleden hebben er vele van ons ons vermogen tot creatieve visualisering op een betrekkelijk onbewuste manier gebuikt.Door onze eigen diepgewortelde negatieve opvattingen over het leven hebben we automatisch en onbewust verwacht en ons ook verbeeld dat gebrek,beperking,moeilijkheden en problemen ons deel waren in het leven.

Dat is op zekeren hoogte wat we onszelf geschapen hebben.

Bepaalde technieken leren ons steeds op een natuuurlijke creatieve natuurlijke manier bewust te gebruiken,als een techniek om te scheppen wat je werkelijk wilt -Liefde,vervulling,vreugde,relaties die voldoening geven,werk dat wat oplevert,uitdrukking geven aan jezelf gezondheid,schoonheid,voorspoed,innerlijk vrede en harmonie,..wat je Hart ook begeert.

Het gebruik van creatieve visualisering geeft ons een sleutel om de natuurlijk goedheid en overvloed van het leven af te tappen..

Verbeelding is het vermogen in je geest een idee of mentale afbeelding te vormen.In creatieve visualisering maak je gebruik van je verbeelding om een heldere afbeelding te vormen van iets waarvan je wilt dat het zich manifesteert.

Dan ga je door met je regelmatig te concentreren op een idee of die afbeelding ,en geeft het zodoende positieve energie tot een feitelijke werkelijkheid wordt .....met andere woorden tot dat je werkelijk datgenen bereikt waarvan jij je mentaal een beeld vormde.

Je doel kan zich op elke willekeurig vlak,bevinden,fysiek,emotioneel,mentaal of spiritueel.Je kunt je voor jezelf een nieuwe baan verbeelden,een nieuw huis,het hebben van een mooie relatie,of je kalm en sereen te voelen,of wellicht met een verbeterd geheugen en leervermogen.Of je ziet jezelf een moeilijke situatie moeiteloos oplossing brengen,of je ziet jezelf gewoon als een stralend wezen vervult van liefde en licht.Je kunt op elk niveau werken,en zal resultaat hebben....door eigen ervaring zul je die specifieke beelden en technieken opdoen die het beste voor je werken.

Techniek met voorbeeld>>>

Je kan met iemand op je werk niet overweg,met diegene zou je graag in een meer harmonieuze verhouding willenkomen.

Eerst gaan wij onszelf diep ontspannen.Wees in jou centrum.
nadat jij je hebt ontspannen tot een diepe rustige mediatieve geestentoestand,verbeeld nu in jou gedachten dat jullie beiden op een eerlijke en harmonieuze manier met elkaar omgaan.

Probeer je in jezelf het gevoel op te wekken,dat je mentale beeld inderdaad mogelijk is;*ervaar het of het al plaatsvindt*.Herhaal deze korte,simpele oefening vaak,zo,n twee of drie keer per dag of telkens wanneer je eraan denkt.Als je eerlijk bent in je verlangen en je intentie,en werkelijk open staat voor verandering dan zal je al gauw merken dat de verhouding met je collega makkelijker en soepeler wordt zodat je makkelijker met elkaar om kan gaan.

Creatieve visualisering is een toverkunst en geloof is hierin de meest ware hoogste betekenis van het woordt.
Zo is het gestelt met creatieve visualisering.wat afhankelijk verbaast en onmogelijk lijkt voor zeer beperkte soort opvoeding,die onze rationele brein gekregen heeft,wordt volkomen begrijpelijk nadat je een keer de ideeén die eraan ten grondslag liggen hebt leren kennen en ermee hebt leren werken.

En als dat één keer zo is,lijkt het alsof je in jou leven wonderen tot stand brengt....en dat doe je dan ook!!!

Nog meer mogelijkhedenl laat alle energie door je stromen en voeg je stem hier aantoe om je ervan te verzekeren dat je dit alles beseft,is het goed om altijd de volgende zin toe te voegen aan elk proces van creatieve visualisering dat je doet .Mag ook in je eigen woorden.

~`Dit of niks beters manifesteert zich nu voor mij op volkomen bevedigende harmonieuze wijze voor het hoogste goed van alle betrokkenen~`



Succes ermee medereizigers,
Ainila.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 22-04-2012 14:12

Ik heb het wel eens gedaan na een behandeling van mijn fysiotherapeut die 's morgens was geweest.
's Avonds kreeg ik weer last van mijn schouder.
Ik heb toen de behandeling van de fysio gevisualiseerd...de handelingen die ze deed, het gevoel dat ik erbij had.
En hoewel niet zo sterk als de daadwerkelijke behandeling, lukte het me toch om een behoorlijk effect ervan te krijgen.
Wat op dat moment inhield dat ik geen extra pijnstillers hoefde te slikken.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 14:21

Zie en voel hoe krachtig ons vemogen is....onze schatkamer die elk mens bezit.Maak er gebruik van het is onuitputbaar vol met energie.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 22-04-2012 15:26

Jazeker, daar speelt het zelfherstellend vermogen van je lichaam een grote rol.

Ook kan visualiseren je heerlijke ontspanning te geven.
Probeer je voor de geest te halen hoe een boswandeling die je maakte zo ontspannen kon zijn, of een wandeling over het strand of een vlucht met een paraglider.
Zie die beleveinis weer voor je en haal je emoties erbij die je toen voelde en je zult merken dat je wat van dat gevoel van toen naar voren kunt halen en op je lichaam in kunt laten werken.
Maar je kunt je ook bedenken hoe een vogel vliegt. Probeer je dan voor te stellen dat jij die vogel bent en vlieg, spreid die vleugels en visualiseer je omgeving voor je.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-04-2012 16:08

ja die is ook zo krachtig....vlieg met mijn mee. :oops: Heerlijk.

Ook zo als je op kantoor zit en je zit tegen een burn-out....vele kennen dit wel.Zo kan je heerlijk met je stoel achterover een visualisering doen waar jij weer krachten van opdoet.Zo krachtig is dit dat je heel de dag weer verder kan.Zie het op dat moment even als heerlijk op vakantie zijn in je eigen heilig ruimte.


Mindcontrole waar vele geen of nooit van gehoordt hebben.Terwijl wij dit alles zelf bezitten.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 22-04-2012 16:47

Jazeker, ik vlieg wel mee hoor!

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 14-07-2012 19:19

Kom wij gaan...........

Afbeelding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 14-07-2012 20:39

Up and awayyyyy......

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 15-07-2012 21:18

Nu naar niemands land... :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Mind controle”