uitleg over chinese cupping


Lees, schrijf en leer hier over natuurlijke en alternatieve geneeswijzen.
stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

uitleg over chinese cupping

Bericht door stridje » 11-09-2011 22:11

Chineese Cupping

Cupping is een zeer diepgaande techniek om hardnekkige plaatselijke pijn en energieverstoring te behandelen, waarbij diverse cups in dit geval gemaakt van glas op de meridianen, pijnlijke plaatsen of verklevingen worden geplaatst.
De cups worden luchtledig gemaakt en op de rug geplaatst.
Deze diepgaande techniek trekt alle afvalstoffen uit de huid en zorgt voor een goede doorbloeding van huid en bindweefsel, met als gevolg totale ontspanning.
Cupping is vooral te gebruiken bij schouder/nekklachten, stress, spanning, migraine en rugklachten.
De pijn vermindert aanzienlijk of verdwijnt geheel na een behandeling met Cupping.
Meestal zijn er meerdere behandelingen nodig.
Door de vacuümkracht van de cups kunnen er huidverkleuringen ontstaan in de vorm van een rode of paarse plek, dit is een normaal verschijnsel welke na enkele dagen zal verdwijnen.
Als de roodheid is verdwenen zal er verbetering optreden in de symptomen, de chinese geneeskunde beschouwt de roodheid als locale bloedstagnatie.

Deze techniek is in veel oude culturen bekend. In Europa is Cupping sinds half de 19e eeuw een toegepaste behandelmethode, maar uit archeologische vondsten is gebleken dat de vormen van cupping al bestonden bij de oude Egyptenaren. Ook een aantal Indianenstammen en Afrikaanse stammen kenden deze techniek en passen deze vandaag de dag nog steeds toe. In China wordt Cupping al zo´n 3000 jaar gebruikt om allerlei klachten te behandelen.


Afbeelding
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 11-09-2011 22:19

Heb dat een keer gehad. Ik persoonlijk kon er niet goed tegen, maar dat komt mogelijk door mijn bindweefselaandoening.
Maar het principe is inderdaad heel mooi.
Je kunt er afvalstoffen mee verwijderen toch uit de spieren?
Ik heb ook wel eens een therapeut gehad die deed een soortgelijk iets maar dan met dekseltjes waarmee ze over je huid "kraste".
De huid kleurde dan ook rood/paars op.
Had inderdaad ook een ontspannend effect.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 11-09-2011 22:25

KLopt Astrid indianen kennen dit ook,dan wel met een rietje.Heeft een effect van uitzuigen.Het vormt inderdaad een paars plekje,wel is de pijn dan weg gezogen.En wordt uitgespuugt in een glas met aarde.
Dankje voor het delen Astrid.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 11-09-2011 22:32

Lieve Dames,

Wij werken hier in onze praktijk echt zo vaak mee, en de resultaten waren geweldig. Bij de ene patiént nog beter als bij de andere.

Bij sommige waren er blaren onder de cups te zien, en als we de cups er dan af gingen halen was het han en span diensten verrichten om de afvalstoffen gepaard met bloed of slijm op te vangen.
Maar de patiént voelde zich altijd beter als voor hij binnen kwam. Vaak duurde het wel een poosje eer die afdrukken weg trokken, maar als je het goed deed onderhouden met olie was het wel te doen.

Japanners doen dit zelfs voor en na het sporten....is bij hun cultuur heel gewoon. Hier kijken de meeste mensen nog heel vreemd als je het over cuppen hebt.

Fijne avond en toedeloe van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 11-09-2011 22:43

Gebruiken jullie hier ook kruiden bij Astrid?
Ook jij een fijne avond lieverd.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 11-09-2011 22:46

Nee wij werken niet met kruiden in de praktijk.....wel in de keuken maar dat is weer wat anders he...haha lol.

Wel gebruikte wij chinese kruiden huid olie om de huid voor het cuppen en na het cuppen te behandelen.
Als we een massage hadden gebruikten we ook een chinese kruiden massage olie, maar verder deden we niets speciaals met kruiden.
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 11-09-2011 22:51

inderdaad...heerlijk mens..lol lol
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Annoeska30592
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-09-2011 19:44

Bericht door Annoeska30592 » 11-09-2011 23:09

doet dat geen pijn dan???xxx

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 11-09-2011 23:23

Nou pijn is van persoon tot persoon verschillend. De cups erop zetten kan wel pijn doen, dat ligt er ook aan of je de cups er heel strak op plaats of dat je ze er net aan op plaats.
Bij iedereen is de pijn grens ook anders, mar ook eraf halen kan pijnlijk zijn.

De ene patiént kan ook heerlijk ontspannen tijdens de cup tijd zeg maar en de ander ligt ongeveer 40 minuten te strechen wanneer die cups eraf kunnen.

Je kunt met de cups ook een soort van bindweefsel massage doen, maar dat vind ik niet om aan te voelen, weinig patiénten die dat trouwens als prettig ervaren. Het word dus bijna ook niet gedaan.


slaap lekker xxx stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 12-09-2011 05:38

Ik neem aan dat hier een opleiding of cursus aan vooraf gaat. Of kan iedereen zomaar van die cups kopen en aan de slag gaan?

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Natuurlijke en alternatieve geneeswijzen”