uitleg over chinese cupping


Lees, schrijf en leer hier over natuurlijke en alternatieve geneeswijzen.
Anonymous

Bericht door Anonymous » 22-10-2011 23:23

Hallo allemaal

In mijn praktijk werk ik hier ook mee. Soms zet ik een cupje op een mylogaloos (verharding in een spier, spierknoop) laat het dan enige tijd zitten terwijl ik dan verder masseer.
Maar ik masseer er ook heel vaak mee. Dit doe ik dan aan het einde van een rug of lichaamsmassage. Het doel is dan om het bindweefsel mee te masseren dat je met de blote handen niet zo intensief kunt behandelen. Het is een raar gevoel, wat soms wel pijnlijk kan zijn. Raar maar waar : het is wel het beste als het wat pijnlijk is want dat betekend dat de onderliggende laag goed bewerkt wordt zodat de aanwezige afvalstoffen naar de oppervlakte komen. De huid wordt dan ook diep rood of paars/blauw.
Zelf onderga ik dit ook vaak bij mijn eigen masseuze. Zie er dan niet op mijn mooist uit maar helpt ontzettend goed. Daar waar geen ophoping van afvalstoffen is wordt de huid ook niet rood.
Ik heb het geleerd van een indonesiche mevrouw op een traditionenele manier.

De huid schrapen met een koperen munt of met een jade steen geeft ook een rode verkleuring van de huid. Dit wordt in azie veel voor de luchtwegen gebruikt. Het schrapen gaat dan met de ribbenkast mee en geeft lucht als er wat kayaputi op de huid en luchtwegen gesmeerd wordt.

Liefs Wilma

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 17-05-2012 21:21

Ik heb op 21 maart een nieuwe cursus chinese cupping gevolgt.

Je moet echt een opleiding doen voor eer je kunt beginnen. Je moet een beetje kunnen uitleggen aan de cupping klant waar welke meridianen lopen en waarom ze minder of juist meer verkleuren na de cupping als de andere bv.

Het plaatsen van de cups is niet zomaar erop zetten en klaar. Je moet kijken hoe de huis is van de klant, en niet iedereen kan direct een hele strak gezette cup aan.
Er bestaat milde cupping, medium cupping en strong cupping. Afhankelijk waarvoor en waarom je een cupping behandeling inzet.

Dit is even een aanvulling op mijn eerde geplaatste berichtje.

Lieve groet van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 17-05-2012 22:00

Hahaha....zelfs de mildste variant zou niet voor mij geschrikt zijn.


Brrr
Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 05-02-2013 22:38

Er is tegenwwoordig in mijn praktijk heel veel vraag naar behandelingen Chinese cupping voor spier knopen te laten verdwijnen.
Vaak in de omgeving van de schouders, schouderblad. De spier die daar omheen loopt is dan vaak overbelast.
De afval stoffen nestelen zich in een hoopje in de spier en gaat pijn veroorzaken.

Acute ischias is ook een veel voorkomend probleem....
Ischias is een zenuwpijn die begint in de onder rug en via de bil door kan lopen tot in je been.
Het is een pijn in de langste zenuw van je lichaam. Bij elke beweging voel je pijn als je ischias hebt
Door op bepaalde pijn Ischias punten een cup te plaatsen word de zenuw ontspannen.
Door na de cupping behandeling een massage toe te passen van de onder rug en bil kan het na 1 of 2 behandelingen weer vrijwel pijnloos zijn.
Na de behandeling heb je wel vaak een flinke dag spierpijn maar daarna loop je weer als een kieviet

Chinese cupping therapie is in veel gevallen toe te passen.
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 06-02-2013 18:39

Hoi Stridje,

Heb je wel eens gehoord van Breuss en Dorn?
Dat lijkt mij ook wel wat voor jouw praktijkje...
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Natuurlijke en alternatieve geneeswijzen”