Voetreflextherapie


Lees, schrijf en leer hier over natuurlijke en alternatieve geneeswijzen.
Plaats reactie
Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Voetreflextherapie

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 21-07-2012 12:37

Anneke,

Een vraag voor jou als voetreflextherapeute.
Is het binnen de VRT zo dat de linker voet voor de linkerlichaamshelft geldt en de rechtervoet voor rechts?
En misschien wil je hier wat vertellen over voetreflextherapie?

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 21-07-2012 17:50

klopt dat is zo dat links staat voor de linkerkant en het gevoel de rechterkant staat voor rechts en het verstand, maaaaar in de nek heb je een kruising dan is links rechts en omgekeerd
Het leuke bij een behandeling is , dat als mensen bv een drukke tijd hebben gestresst zijn of zo dat de rechtervoet erg pijnlijk is echt in hun verstand zitten.
Zitten de mensen met psychische pijn dan is de linkervoet pijnlijk en stijf , zo grappig eigenljk
Ik ben in gesprek met de mensen want er komt een hoop los natuurlijk, en dat ben je behoorlijk in gesprek maar mijn handen blijven door gaan en blijven op plekken steken waar wat is of waar pijn zit zonder dat ik dat bewust doe zo mooi is dat....
Lieve groet Anneke

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 21-07-2012 18:17

Ik heb even bij de BER gekeken omdat ik daar altijd lid van ben geweest en ook de opleiding heb gedaan, en heb daar de tekst gekopieerd omdat ik het niet beter kan vertellen dan zij het op de site hebben staan, ik sat hier volledig achter

Voetreflexologie gaat uit van de eenheid van lichaam en geest. De gedachte erachter is dat 'ziek zijn' het signaal is van een verstoorde harmonie in die eenheid. Door de behandeling kunnen verstoringen die zich in het lichaam hebben gevormd, worden opgeheven.

Organen, beenderen en weefsels hebben alle een reflexpunt op de voet. Bij een verstoring kan dit tijdens en na de behandeling merkbaar zijn, o.a. door het ontstaan van pijn, prikkelingen, jeuk, verandering van de huid (eelt, transpiratie) en kleurverschil. De punten waar deze gevoelens ontstaan geven aan dat er verstoringen zijn in de energiestroom naar het corresponderende orgaan of lichaamsdeel. Wanneer deze verstoringen zijn opgeheven kan het lichaam in staat zijn zichzelf te genezen.

Wij genezen niet, maar we helpen u uzelf te genezen. Wij behandelen niet alleen dat gedeelte van de voeten waar zich de klacht of de pijn bevindt, maar beide voeten helemaal en op die manier de 'mens als geheel'.

Tijdens / na de behandeling wordt er een overzicht gemaakt om een indruk te krijgen waar de harmonie verstoord is en waar de volgende keer extra aandacht aan kan worden gegeven.

Afhankelijk van de persoon kunnen de volgende bijverschijnselen optreden tijdens de behandeling

meer dan normaal transpireren
koud of juist warm worden
prikkelingen
geeuwen / slaperigheid
huilen
opkomende emoties

Vlak na de behandeling kunnen de volgende verschijnselen optreden

duizeligheid
op wolken lopen
blijheid en ruimte voelen
een energiek gevoel bergen kunnen verzetten
loomheid (lekker lui willen liggen )

Uren tot dagen na de behandeling

de urine is donkerder (afvalstoffen zijn losgekomen en verlaten het lichaam)
oude kwalen kunnen tijdelijk terugkomen om daarna te verdwijnen
meer afscheiding (ontlasting, transpiratie, witte vloed, oorpus e.d.)
veranderde gevoelens op allerlei gebied

Wat er ook gebeurt, het is allemaal goed want het wil zeggen dat er iets in gang gezet is. Laat uw reflexoloog weten wat er tijdens de behandeling gebeurt en vertel de volgende keer hoe de tussenliggende periode is verlopen. Dat helpt om weer verder te komen.
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 22-07-2012 11:10

Dat is een heldere uitleg ja.
En ik weet hoe zo'n behandeling verloopt, maar ws, zal iedere therapeut daar zijn eigen invulling aan geven?

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 05-02-2013 22:47

Ik geef ook voetreflexzone massages (therapie) ,

Ik maak daarin de meeste vreemde (mooie) dingen mee.
Klantjes van wie de darmen direct geactiveert worden en noodgedwongen moeten vragen of ze even naar de toilet mogen.

Klantjes die zo diep in slaap vallen dat je ze echt wakker moet maken om te vertellen dat ze nu echt naar huis mogen gaan.

Klantjes die koude wind voelen onder de voet die al klaar is. Mijn ervaring is dan dat al de negatieve shit los gelaten word via de voetzolen... van de klant.

Al met al een mooie vorm van Alternatieve zorg.
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Plaats reactie

Terug naar “Natuurlijke en alternatieve geneeswijzen”