Merry Meet...

Lees hier van alles over de Wicca/Pagan/Kelten/hekserij. Een prachtige religie die ook de natuur op een belangrijke plaats zet.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Merry Meet...

Bericht door Ainila Heca Wiya » 29-01-2013 19:38

Afbeelding

Merry Meet...


Vrij vertaald betekend deze engelse tekst:

Ik ben verheugd je te ontmoeten
en met vreugde gaan we weer uit elkaar
zodat we elkaar met blijdschap elke keer opnieuw zullen begroeten
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

covenwitch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13-01-2013 20:02

Onderwerp: Merry Meet...

Bericht door covenwitch » 21-04-2013 22:00

Merry Meet , hierbij wens je elkaar een goed samenkomen merry part , een goed vetrek , Mery meet again ,een goed weerzien

Merry Meet
Merry Part
Merry Meet Again

gewoonlijk zeggen wij als Heks ook wel Blessed Be ( Wees Gezegend )
na een bericht of als groet Maar ook tijdens Rituelen
in het nederlands klinkt dit wat vreemd vandaar in het oud Engels

Blessed Be Aldrich Covenwitch

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 25-04-2013 20:16

Oke dat wist ik niet....leerzaam ...zeer leerzaam.Ik verheug me erop dit of volgend jaar Merry Meet :lol: Even een vraag ieder cove appart hebben die hun eigen cove naam of is dit gelijk?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 25-04-2013 21:30

ALs ik put uit mijn herinneringen dat heeft ieder Coven zijn eigen naam. Wel heb je covens die dezelfde traditie aanhangen, zie het als de verschillende stromen binnen het christendom, zo heb je dat ook binnen de wicca.
Maar dit is naar mijn bescheiden weten hè....
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 28-04-2013 00:46

Dankje voor je schrijven Cikala.Wordt er dan aan die naam de kracht gegeven voor wie opdat moment de groep in opleiding heeft?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 28-04-2013 01:39

Niet de hele coven is in opleiding. Zoals Aldrich al schreef heb je verschillende nivo's in een coven.
Hoge priesters of hoge priesteressen zijn niet altijd de "leiders" binnen het coven. Dus mijns inziens is die naam niet speciefiek daarop gericht.
De naam van de coven word volgens mij geschonken via een riueel of wordt moment dat het coven zijn bestaan net heeft bepaald door de coven leden van dat moment.
Maar Aldrich weet dat ws. beter.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

covenwitch
Berichten: 37
Lid geworden op: 13-01-2013 20:02

Wicca

Bericht door covenwitch » 28-04-2013 02:26

Merry Meet Lieve mensen de Coven word opgericht door een Hogepriester of Hogepriesteres kan ook samen natuurlijk ,de naam van de coven word vooraf bepaald.
na voldoende aanmeldingen gaan ze van start ,meestal worden de nieuwe coven leden eerst uitgenodigd voor een soort intake,dit is om te kijken met wie ze het genoegen hebben
en of deze persoon wel geschikt is en betrouwbaar voor een heksen opleiding, de reden hiervan is dat je met de juiste intentie deel gaat nemen aan de coven omdat de kennis die je opdoet
in verkeerde handen veel schade aan kan Richten (dus gevaarlijk kan zijn) ben je geschikt dan mag je deel nemen aan de lessen,
na de lessen 1 jaar en een dag gevolgt te hebben ontvang je je eerste inwijding dan word je pas echt Heks en krijg je je Heksennaam Deze word je gegeven in een Ritueel na je inwijding
De Hogepriester en Hogepriesteres schenken dan je naam dit door een aantal berekeningen te doen die bij jou horen als het ware ontvang je je naam van de God/Godin
de Leden van de Coven zijn een aantal jaren in opleiding tot ze worden ingewijd als Hogepriester of Hogepriesteres je beslist zelf of je de coven wilt verlaten of niet
vaak is dat dan wel zo en starten ze een eigen Dochter coven of komen ze alleen nog maar om de Sabbats mee te vieren of komen soms terug om de lessen nog wat bij te schaven

Blessed Be Aldrich

Plaats reactie

Terug naar “Wicca”