Paranormaal/ Spiritueel twee verschillende begrippen.





Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Paranormaal/ Spiritueel twee verschillende begrippen.

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-09-2011 19:28

Paranormaal of spiritueel voor mijn twee verschillende begrippen,

De woorden spiritueel en paranormaal worden nogal eens in een adem met elkaar genoemd.
Voor mij persoonlijk zijn het twee totaal verschillende begrippen.
Spritueel is voor mij in contact zijn met je ziel, je moederschip, je kompas.
Je ziel weet wat jij als mens voor opdracht hebt in dit leven. En is derhalve op de hoogte van de koers die jij zou moeten varen als mens.
In je ziel liggen in principe de coordinaten opgeslagen voor je levensreis.
Nu is het zaak om daarmee als persoonlijkheid op zo'n goed mogelijke manier in contact te staan. De zoektocht naar die coordinaten en het in contact komen met het "weten"dat je ziel bezit, dat is voor mij spiritualiteit.

Dit vraagt om een "bewustzijn", een bewuste manier van leven.
Bij gebeurtenissen in ons leven, en de mensen waarmee we contact hebben gedurende ons leven kan je jezelf de vragen stellen; waarom gebeurt dit, wat is het stuk dat ik met deze persoon af te leggen heb in mijn leven.
Eigenlijk is de vraag die dit gehele leven beslaat; waar kom ik vandaan en waar wil ik naartoe?
Wat is het doel dat ik mij gesteld heb in dit leven?.
En al naar gelang je leven vordert kan je je afvragen wat je hebt geleerd van situaties. En of je daarmee aan je zielen doel voldoet.
Dat is het bewustzijn wat je probeert te integreren in je dagelijks leven.

Soms kunnen kleine dingetjes in ons leven van groot belang zijn voor de ontwikkeling/heling van onze ziel. Niet alleen de "grote gebeurtenissen" grijpen in in ons leven, ook de kleine dingen.Het zijn de kleine dingen die het doen heeft men eens gezongen in een lied. En dat is een waarheid als een koe wat mij betreft.

Paranormaal daarentegen, is voor mij iets van een geheel andere orde.
Het is het vermogen om met andere zintuigen dan de vijf die we gewoon zijn te gebruiken, de wereld en alles daarin en omheen te "bezien". Het is het gebruik maken van de extra's die wij allen als mens bezitten, maar die we lang geleden hebben verleerd te gebruiken.
Een mooi woord daarvoor is multi zintuigelijk.Ik ben ervan overtuigd dat een ieder over zogenaamde paranormale gaves beschikt, alleen de ene mens kan er wat makkelijker gebruik van maken dan de ander.
Het is net als fietsen, de ene doet er een week over om het te leren, de ander stapt op en rijd weg.
Maar leren fietsen kunnen we allemaal. Zo ook met paranormale gaves.

Maar het mooie is dat het een niet zonder het ander kan. Om de paranormale gaves te ontwikkelen vereist dat je een bewuste manier van leven hebt. Een gezonde kijk op jezelf, je ontwikkelingsproces en op de wereld en de mensen om je heen.Ontstaat er een disbalans tussen deze twee dan merk je dat vanzelf, of door de respons of reacties van de mensen om je heen.
Het is een boeiende reis, met ups en downs, maar dat maakt ons juist zo uniek als mens vind ik persoonlijk.
In respect,licht en liefde,
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Anonymous

Bericht door Anonymous » 16-12-2011 20:15

ik zie het anders ik denk hoe meer spiriteel je bnet het ook met meerdere talenten\gaven gepaard gaat en met spiritueel bedoel ik onvoorwaardelijke liefde\respect en verbonden heid met alles want we zijn allen energie hoe je het ook went of keert groetjes michael fraaij (spiritueelmeester)

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 16-12-2011 20:42

Inderdaad Michael je zal spiritueel moeten zijn om para-normaal te mogen ervaren.Ben je niet spiritueel aangelegt..........kan je praten als brugman...en zal iedere poort gesloten blijven.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 17-12-2011 09:38

juist, maar daarentegen zijn er genoeg spirituele mensen die geen paranormale gaven hebben.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Anonymous

Bericht door Anonymous » 17-12-2011 10:58

Alle mensen beschikken over paranormale gaven ,alleen ze zijn alllen geblokt door alle ellende en angst van de wereld en soms omdat het spirituele te gaan onderzoeken ,er dus echt diep in duiken, er ook een negatieve kant is die je niets anders dan, misleiden wil en dat alleen omdat het negatieve,niet wil dat wij als mens verder evolueren . ik zelf ben zeer bewust over het leven maar dat is wel met veel pijn en moeite bereikt en zal ook altijd blijven leren groetjes spiritueelmeester fraaij

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 17-12-2011 11:37

Misschien heeft iedereen wel paranormale gaven. Dat weet ik niet. In mijn gedachten en gevoel hebben mensen die zich tegen de mensheid keren geen paranormale gaven...dan hadden ze niet van die gruweldaden kunnen verrichten.
Ik ben mij ook zeer bewust van het leven en ook bij mij zijn de lessen hard geweest, maar ik ben er dankbaar voor, want ze hebben me wel gemaakt tot wie ik nu ben en daar ben ik trots op.
Iedereen heeft zijn pad om te bewandelen, met hobbels en bobbels en gaten en kuilen. En heb je je les gemist, dan komt hij indien nodig wel weer bij je terug.
De één is zich daar meer bewust van dan de ander.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Anonymous

Bericht door Anonymous » 17-12-2011 15:07

iedereen is al spiritueel aangelegd bij de geboorte ....alleen al die extra antennetjes om vele dingen op te pikken bij mensen ,,,,ook zijn ze zeer gevoelig in het zien van geesten en soms een hele band met geesten bouwen ze op ....tegenwoordig zie je veel nieuwetijdskinderen ...zij zijn erg gevoelig voor het paranormale ,maar vaak word het geblokt ...ik heb hetzelfde meegemaakt gewoonweg omdat ze het op school niet konden gebruiken en dat gebeurt nog veel te vaak ,ze moeten ze juist laten ontwikkelen op dat gebied en stimuleren we gaan een toekomst in waarin iedereen vele talenten zal hebben (dus paranormaal is) we krijgen een nieuw begin en dfaarin is iedereen gelijk dat is wat ik geloof vr gr fraaij

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 17-12-2011 15:19

Ik ben het zeker eens dat de maatschappij zijn invloed heeft op de ontwikkeling van paranormale gaven. Maar dat bevestigd voor mij nog steeds niet of iedereen paranormale gaven bezit.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 17-12-2011 18:32

Mijn ervaring hierin.............iedereen heeft het in bezit.Alleen zijn ze niet spiritueel..is dat geloof er niet zal er verder nooit iets ontwikkelen,de skeptische onderons..En zal men altijd spreken van....wat een toeval,en wil men alles verklaren in de materie.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 17-12-2011 18:38

Iedereen? En die gruweldaden dan? Komen die tot uiting door een gebrek aan spiritualiteit?
Is het dan dat mensen zich er niet bewust van zijn?
Ik ben het er wel mee eens dat de maatschappij zorgt voor het niet herkennen van hun paranormale gaven.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “(Para)normaal en Spiritueel”