Wat is Universeel Bewustzijn ....

Steeds meer mensen worden zich bewust.......
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Wat is Universeel Bewustzijn ....

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-06-2012 18:54

Als je het Universeel Bewustzijn hebt, dan ben je bewust één met alle dingen in het Universum.

De meeste mensen zullen op dit moment zulke abstracte begrippen wellicht niet begrijpen (en je kunt het ook niet echt begrijpen totdat je het bereikt hebt). Gelukkig is er een heel eenvoudige, makkelijke manier om te begrijpen wat Universeel Bewustzijn voor ons en de wereld...indirect... betekent. Door de effecten ervan te observeren kun je begrijpen, herkennen en waarderen hoe waardevol en belangrijk het is. Er kunnen heel tastbare en duidelijk herkenbare veranderingen waargenomen worden in het leven van een persoon wiens hoger bewustzijn ontwaakt, of die volledig het Universeel Bewustzijn heeft bereikt. Het zijn ‘echte veranderingen van jou wereld’, die op elk mens betrekking kunnen hebben en waarover iedereen het eens is dat ze ‘goed’ zijn.


Wat zijn dit voor veranderingen en hoe gebeuren ze? Een ontwaking van het bewustzijn, zoals net besproken, resulteert in waarlijk spiritueler worden. Als je bewustzijn zich voorbij jezelf begint uit te breiden, ga je beseffen (niet gewoon geloven of ‘vertrouwen hebben’) dat er meer achter het leven en het Universum schuilgaat. De Schepping is niet zomaar toevallig. Er is Eén groot iets achter dit alles. Het is in alles aanwezig, inclusief in jou en in alle andere mensen, dieren en al het overige leven, zelfs in de Aarde en in het Universum. Terwijl je Universeel of Spiritueel bewustzijn groeit, begin je de onderliggende verbanden van alles meer en meer te begrijpen, totdat je uiteindelijk tot het besef komt dat anderen werkelijk een deel van jou zijn en jij een deel van hun bent en dat jullie SAMEN één zijn. Broeders en Zusters... allemaal Kinderen van Eén Universele Bron.

Als je spiritueel bewustzijn groeit, voel je en ben je ook een expressie van onzelfzuchtige Liefde en de goede spirituele eigenschappen van de ‘echte wereld’, die afspiegelingen zijn van onzelfzuchtig Liefhebben, zorgzaamheid, vriendelijkheid, mededogen, geven en geen kwaad doen. DIT zijn kwaliteiten die echt belangrijk ZIJN en dit zijn tevens de kenmerken van ware spiritualiteit.


Vreemd genoeg werkt het naar twee kanten. Zoals de ontwikkeling van spiritueel bewustzijn onzelfzuchtige Liefde voortbrengt, brengt Onzelfzuchtige Liefde ook spiritueel bewustzijn voort. In feite is een van de voornaamste dingen die spiritueel bewustzijn bewerkstelligt de ontwikkeling van jouw onzelfzuchtige Liefde voor anderen, dat je onzelfzuchtige Liefde voelt en dat je oefent in vriendelijkheid, in zorgzaamheid, geven en geen kwaad doen. Het is dus uitermate belangrijk dat de lessen de potentie hebben om de lezers te stimuleren en te inspireren om te doen wat nodig is om uiteindelijk deze ware spirituele kwaliteiten in hun leven tot uitdrukking te brengen.
Van Hart tot Hart mijn verwanten!!
Ainila
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Canuta
Berichten: 97
Lid geworden op: 27-04-2012 22:42

Bericht door Canuta » 04-06-2012 19:25

Van Hart Tot Hart!

Nancy
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2013 06:08

Bericht door Nancy » 08-01-2013 21:36

Dan ben ik al aardig op weg.
Ik heb lief, ben vriendelijk, heb mededogen (geen medelijden), probeer veel te geven en doe geen kwaad.
Mensen die mij niet liggen, laat ik in hun waarde en heb ik respect voor. Het enige dat ik dan wil is dat zij mij ook gerust laten.
Tegen kwaadsprekerij en geroddel en gezeur, daar kan ik niet zo goed tegen en probeer ik te ontwijken zodat ik er geen (onder)deel van wordt.

Verwoord ik dit goed?
groetjes, Nancy

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 09-01-2013 02:00

Wat mij betreft wel Nancy.
Mag ik je adviseren naast het geven ook te leren nemen? Om zo de balans in jezelf te bewaren. Dit kan in het begin onwennig aanvoelen, maar je zult merken dat het je rust brengt, omdat je leven meer in evenwicht komt.

Wat jij wilt is een mooie wens, maar kun je een ander niet opleggen (helaas). Maar zo je doet, zo je ontmoet zeg ik altijd maar.
Probeer als mensen je niet met rust laten hun energie los te laten. Hoe langer jij aan het geheel vast houdt, hoe langer het zal blijven bestaan.
Ik heb het vrij recentelijk nog meegemaakt.
Iemand viel ons behoorlijk lastig, probeerde mij en mijn partner uit de tent te lokken. Bij mijn partner lukte dat, bij mij niet, omdat ik er niet op reageerde. Bij mij was het snel bekeken en mij liet ze ook veel meer met rust.
Je kunt het ook letterlijk zeggen: "Wat jij wilt of zegt, is wat jij wil en ik laat het probleem dan ook bij jou. Ik heb je gehoord'. En meer niet. Telkens weer dit herhalen, dan is de lol er voor die ander snel vanaf hoor.....
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Bewustwording”