Verander je ‘geloof’ in gezondheid ….

Steeds meer mensen worden zich bewust.......
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Verander je ‘geloof’ in gezondheid ….

Bericht door Ainila Heca Wiya » 11-05-2012 16:30

Verander je ‘geloof’ in gezondheid ….

Gezondheid leugen #1
- Medicijnen maken u gezonder.
Waarheid #1: Medicijnen onderdrukken de symptomen. Ze doen niets om de onderliggende biochemische oorzaak van een ziekte of gebrek te corrigeren. Gelijktijdig veroorzaken de meeste medicijnen een slechte vitamine opname wat leid tot een verdere progressie van chronische ziekten.
Kijk op: http://www.newstarget.com/001352.html (Engels)

Gezondheid leugen #2
- Je krijgt voldoende vitamine uit een gezonde maaltijd.
Waarheid #2: De huidige voeding wordt gekweekt op uitgeputte grond of op steenwol. 80% van onze voeding is kunstmatig bewerkt (processed food). U zou 10.000 calorieën dagelijks moeten eten om voldoende bouwstoffen binnen te krijgen om te voldoen aan de minimum ADH status. De enige manier om voldoende essentiële bouwstoffen binnen te krijgen is door het eten van zoveel mogelijk gezonde voeding in combinatie met hoogwaardige natuurlijke voedingssupplementen. Deze richtlijn wordt niet gegeven door de meeste organisaties als het voedingscentrum die daarmee hun integriteit en geloofwaardigheid allang verspeeld hebben.
Kijk naar: Rapport kwaliteit landbouw – Nutritional Chart 2005

Gezondheid leugen #3
- Voedingssupplementen maken alleen je urine duurder.
Waarheid #3: De meest dure urine in de wereld wordt geproduceerd door het innemen van meerdere over prijsde medicijnen. Met meer als 40% van de Amerikaanse bevolking dagelijks aan de medicijnen en de Europese bevolking die dit ‘goede’ voorbeeld snel aan het inlopen zijn worden sporen van antidepressiva teruggevonden in het drinkwater. vergeleken met medicijnen zijn voedingssupplementen bijzonder goedkoop en effectief om ziektes te voorkomen en curatief te behandelen.
Kijk naar: http://www.newstarget.com/001891.html (Engels)

Gezondheid leugen #4
- Van de zon kun je kanker krijgen.
Waarheid #4: In tegenstelling van wat we dagelijks horen in de reclame krijg je van de zon geen kanker. Het is juist het tegenovergestelde doordat zonlicht zorgt voor meer vitamine D. De meeste Amerikanen en Europeanen hebben juist een gebrek aan vitamine D met als resultaat dat tumoren meer kans krijgen zich te ontwikkelen onder andere bij borst en prostaat kanker. Verstandige blootstelling aan natuurlijk zonlicht is de beste kanker preventie door de aanmaak van vitamine D, … en dat ook nog eens gratis. Zonnebrand wordt eigenlijk veroorzaakt door langdurige blootstelling en een vitamine gebrek van antioxidanten in de huid.
Kijk op: http://www.newstarget.com/Vitamin_D.html (Engels)

Gezondheid leugen #5
- Een overdosis van bepaalde vitamine is schadelijk
Waarheid #5: De vitamine waar in deze berichten aan gerefereerd wordt (A) is alleen schadelijk wanneer het kunstmatig geproduceerde synthetische vitamine betreft. (veelal ook geproduceerd door farmaceutische bedrijven). Natuurlijke vitamine A wordt alleen vrijgegeven aan het lichaam als het lichaam dit nodig heeft. Als u bovendien een onderzoek leest waarin het ‘bewijs’ geleverd wordt dat vitamine niet beschermen tegen ziektes dan zijn daar de synthetische vitamine getest

Gezondheid leugen #6
- Borstonderzoek voorkomt kanker (Mammogram)
Waarheid #6: Een mammogram veroorzaakt kanker! De dosis schadelijke straling tast het borstweefsel aan. Zelfs als men een tumor ontdekt, zelfs dan wordt de kanker niet voorkomen en is het beste wat ze kunnen doen het gezwel wegsnijden. Echte preventie is het wijzigen van het voedingspatroon en de lifestyle en niet door het gebruik van beeld technologie.
Kijk naar: http://www.newstarget.com/000895.html (Engels)

Gezondheid leugen #7
- Een CT scan (CAT scans) is volledig veilig.
Waarheid #7: CT scans stellen patiënten bloot aan 1000 maal de straling van een borst X ray. Herhaalde blootstelling aan een CT scan verhoogd de bij elkaar opgetelde straling tot het niveau dat werd gemeten bij de slachtoffers van de Hiroshima atoombom. Studies hebben dan ook aangetoond dat deze scans geen enkel medisch voordeel opleveren hoe dan ook.
Kijk naar: http://www.newstarget.com/004060.html (Engels)

Gezondheid leugen #8
- Onze gezondheidszorg behoort tot de beste ter wereld.
Waarheid #8: De algemene gezondheid, niet te verwarren met de levensduur waar elke ongezond levensjaar gewoon telt, verdient geen schoonheidsprijs. Met chronische ziekten en gebreken die zich gemiddeld al op het 53 ste levensjaar aandienen en 50 procent van alle Nederlanders die een ziekte of gebrek hebben (cijfers CBS) is dit geen cijfer om trots op te zijn. Met wachtlijsten waarop mensen bij gebrek aan hulp overlijden en een hoog medicijn gebruik met al zijn schadelijke bijwerkingen. Met een toenemend aantal mensen met overgewicht, diabetes, kanker, Alzheimer, hart en vaatziekten, etc, etc, etc kan alleen maar gesproken worden van een ziekte verzorgingssysteem en is het woord – gezondheid – ver te zoeken. Instanties zoals de hartstichting willen meer geld voor onderzoek naar nog meer dure – niet werkende – medicijnen terwijl de oplossing voor het grijpen ligt. Eerlijke voorlichting over voeding en lifestyle! Onze ‘gezondheidszorg’ is zo goed dat er al medisch toerisme naar het buitenland plaatsvindt. In de U.S. is medische zorg en medicijn interactie inmiddels al doodsoorzaak #1, gevaarlijker als kanker, hart en vaatziekten, etc.
Is gezond leven simpel van ‘geloof’ veranderen?

Gezond leven
Wat zie je in het dierenrijk, een hartinfarct, diabetes en al die andere Westerse lifestyle ziektes komen daar totaal niet voor. Of eigen toch wel? Jawel, zo gauw de mens zich daar mee gaat bemoeien met diervoeders en zoals recentelijk de koeien op stal houden waardoor ze geen vitamine D aanmaken door natuurlijk zonlicht. Wat er met diervoeders fout gaat is recentelijk al wel bewezen met de dodelijke ziekte BSE en de menselijke variant Kreutzfeld Jacob. Door op een onverantwoorde manier te knoeien met diervoeders zijn er weer twee nieuwe ziektes ontstaan.

Medische orde
Hoeveel mensen zijn door de jaren heen niet blind gaan varen op ons medische systeem. Volgens mij gaat het hier – logisch denkend – ook op dezelfde manier verkeerd. Ik zie jonge mensen nu al ouderdom diabetes krijgen. De kans op kanker is ondanks de medische vooruitgang, miljarden verslindende onderzoeken en nieuwe technische ontwikkelingen met 350% toegenomen sinds 1970. Reuma is uitgegroeid tot een volksziekte in vele soorten en had iemand 20 jaar geleden al gehoord van ADHD? Krijgen wij in Nederland allemaal lange tenen door overbevolking of heeft ook hier de voeding invloed? Het antwoord is; “JA”. In de afgelopen 40 jaar is ons voedingssysteem totaal veranderd. De meeste voeding is op de een of andere manier wel bewerkt, tot en met de zaden die de grond in gaan. Door bewust te observeren kunt u zien hoe mensen anders zijn gaan leven. Ooit wel eens bij een Indonesisch gezin binnen geweest vroeger? Daar stond zo’n hele piramide van pannen soms wel de hele dag te pruttelen om slechts één maaltijd te bereiden. Bij ons kwam het bereiden van een maaltijd ook al gauw op 1,5 uur of meer te staan. Nu neemt dit nog slechts een half uur in beslag of veel minder en worden de kookprogramma’s op etenstijd uitgezonden. De producent weet immers dat we met de kant en klaar maaltijd uit de magnetron voor de TV zitten!
Toch zegt 80% gezond te leven?

Ik geloof daar helemaal niets meer van als mensen zeggen gezond te leven en te eten. Elk pakje, blikje en potje bevat wel een of meerdere kunstmatig geproduceerde ‘hulpstoffen’. Stoffen die daar in zitten voor uw gemak en ten voordele van de producent. Zou dit net als in de dierenwereld van invloed kunnen zijn op uw en mijn gezondheid? Ik weet het antwoord al, ik heb dit aan den lijve ondervonden en weet wat de nadelen, maar ook de voordelen zijn van gezonde en ongezonde voeding.


Ik geloof niet meer in gezond eten.
Op het moment dat je dit geloof kunt veranderen gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. Je geloof veranderen doe je door het inwinnen van veel informatie en deze weer toe te passen in de praktijk en vervolgens te laten testen. Ik voel mij goed is namelijk geen enkele garantie …… dat dit ook zo is.

Resultaat
De laatste zes jaar heb ik mijn zakdoek nog uitsluitend in mijn zak om m’n mobieltje te beschermen voor de huissleutels. Dit simpele feit heeft mij onder andere overtuigt dat er meer voordelen te behalen zijn op gezondheidsgebied. Een uitgebreid traditioneel bloedonderzoek (op eigen kosten) en later twee maal de SpectraCell test hebben mij op weg geholpen mijn gezondheid verder te optimaliseren. Voor mij heeft de traditionele gevestigde medische orde al lang zijn integriteit verloren op het gebied van ‘geneesmiddelen’.


Oorzaak en gevolg
Hoeveel mensen kent u die voor de rest van hun leven veroordeeld zijn tot het gebruik van medicijnen? U heeft waarschijnlijk van velen van hen gehoord hoe zij zich voelden? U kunt zelf hun uiterlijk beoordelen, zien ze er jonger, energiek en gezonder uit? Heeft u deze mensen wel eens horen klagen over de bijwerkingen? Kunnen deze mensen nog wel zonder die ‘geneesmiddelen’, zijn ze niet gewoon verslaafd?
Nu zijn er ook mensen die zijn gaan geloven in het natuurlijke systeem. Geloven in zoveel mogelijk natuurlijke onbewerkte voeding en de tekorten aanvullen met voedingssupplementen. Vraagt u eens aan die mensen hoe zij zich voelen, hoeveel energie ze hebben, of ze wel eens depressief zijn, hoeveel ze ziek zijn? Probeer ook hun leeftijd eens te schatten.

Hoeveel procent van de mensen eten gezond?
Uit een uitgebreid onderzoek naar de voedingsstatus, intracellulair gemeten, bleek dat 35% dermate grote tekorten hadden in essentiële vitamines en mineralen dat gezondheidsproblemen niet uit kunnen blijven. Dit onderzoek werd gedaan aan de hand van bloedproeven die voornamelijk werden afgenomen in de U.S. in 1997 en gepubliceerd in the JANA. Gezien het feit dat wij Amerika snel aan het inhalen zijn qua lifestyle en eetgewoontes kunnen we de situatie nu al als gelijkwaardig beschouwen. Kijken we naar de cijfers die uitwijzen dat 36% van de Nederlandse bevolking de 65 niet haalt dan zien we opmerkelijke overeenkomsten. Uit het onderzoek kwam naar voor dat in totaal 70% geen voldoende scoorde voor hun voedingspatroon. Bij geen enkel persoon van de in totaal 89.747 mensen werd een optimale voedingsstatus vastgesteld.

Zijn ziektes normaal?
Ik geloof inmiddels dat vele ziektes niet normaal zijn en in feite eenvoudig te voorkomen zijn. Ik geloof dat ik in de toekomst ook veel geld ga besparen. Geld dat anderen moeten uitgeven aan medicijnen en zorg, simpel omdat zij geloofden in een ander systeem. Ik geloof ook dat de berichtgeving in de media beïnvloed wordt door de grote adverteerders met andere commerciële belangen.
In welk systeem u gelooft gaat uw gezondheid op de lange termijn sterk bepalen. De voordelen voor de korte termijn betekent: meer energie, gezonder gewicht, beter slapen, vrolijk etc, en dat zelfs soms al vanaf dag één! Kortom: Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden.
Gezond leven: Kennis is een natuurlijke motivatie.
_bron"www.unitynet.nl)
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Bewustwording”