Bewustwording in twaalf stappen

Steeds meer mensen worden zich bewust.......
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bewustwording in twaalf stappen

Bericht door Ainila Heca Wiya » 27-08-2011 16:40

Bewustwording in twaalf stappen

*onsterfelijkheid

Neem jezelf als onsterfelijk aan,
Het leven is eeuwig ...
Het loopt door van voor de geboorte tot na de dood
Bekijk jezelf als eeuwig durend, en hef tijd en ruimte op.(voorwaardelijkheid)
Wordt "onvoorwaardelijk" opdat je volledig van jezelf en iedereen kan houden.

*Zelf-verantwoordelijkheid, eigen schepper

Alles vertrekt vanuit jezelf. Datgene wat je verwacht komt naar je toe.
Als je jezelf als slachtoffer aanschouwt dan zal je alles aantrekken dat dit zal
bevestigen......voel je jezelf rijk en vreugdevol, zal je enkel verheffende ervaringen aantrekken.
Het is enkel een wet van aantrekking.
Je krijgt wat je uitstraalt, maak er gebruik van om je eigen droom te scheppen.

*Zelfkennis = godskennis

Leer jezelf tot in de puntjes kennen, praat met je cellen, voel met je hart,
ken je denkmechanismes, en je beheersingdrama's, wees bewust van je uitstraling. Weet hoe je vibreert, en je krijgt toegang tot het Universele Bewustzijn.
Als je bewust bent van jezelf, zal je externe energieën onderscheiden en zo
anderen weer bewust kennen.

*Verwondering, het levende kind

Leer "aha-ervaringen " te hebben, verwonder je als een kind en laat je hart opspringen. Verwondering heft op, verlicht je trillingen en geeft inzichten.
Beschouw de wereld weer als een wonderbaarlijke, sprookjesachtige droom, zoals je als kind deed. Kijk met nieuwe ogen en luister met nieuwe oren en laat je verwonderen.

*Aanvaarding en vertrouwen

Besef dat alles reeds gepland was voor je geboorte, en dat je nu enkel uitwerkt wat je kwam doen. Alles is zoals het moet zijn, je koos wel de juiste ouders, je koos wel de juiste levensweg en thema's.
Begrijp dat je een hogere zelf hebt die toegang heeft tot hogere dimensies, en dat die hogere zelf jou begeleid. Wees bereid alles te aanvaarden wat je zelf op je weg geplaatst hebt.

*Er is geen goed en kwaad

Er zijn dingen die gebeuren om je uit de "onwetendheid" (duisternis) te duwen, en ja soms zijn die minder prettig, maar daarom niet minder waardevol.
De ware natuur van goed en kwaad vindt men in de natuurwetten, en niet in de moraal. Om electriciteit te hebben bv. is er + en - nodig...zo simpel is het.
De vrouwelijke kracht draagt het negatieve de mannelijke kracht stuwt het positieve vooruit.
Houd je niet meer bezig beiden te scheiden, maar verenig ze en overstijg de dualiteit in je leven. Aanschouw het geheel.

*Loslaten en overgeven

Laat alles los wat niet bij jou hoort en wat je meer belemmert dan goed doet...
Geef jezelf over aan je eigen hogere zelf, die weet het beste hoe het met je verder moet; en die kan je 100% vertrouwen, want het is jezelf .
Als je je durft overgeven dan "beheers" je niets meer en kan alles in "waarheid" naar je toe komen. Beheersing misvormt alles, en buigt de stroom om.
Laat alles los in volle vertrouwen, en je zal meer en meer bewust zijn.

*Plan niets, leef je stroom

Probeer zo weinig mogelijk nog te plannen (zover het mogelijk is) en volg volledig je intuïtie. Stroom met de elementen die je tegenkomt, volg je eigen symbolische weg, en vul hem met wonderbaarlijke waarnemingen. Volg je eigen droom, verander niet van koers voor een ander. Als je op je eigen stroom blijft dan "ben" je wie je "echt" bent in ware schoonheid en in "waarheid". Enkel vanuit je "eigen centrum" kan je anderen helpen

*Herinner je eigen goddelijkheid*

Zoals alles atomen heeft, zo heeft alles het bewustzijn van God in zich, ook jij.
Wees goddelijk op jouw eigen specifieke manier. Als je jezelf bent, dan ben je die bepaalde uitdrukking van het goddelijke en ben je "waarheid".

*Streef naar "zijn"

Hou je niet langer bezig met wat je wil hebben, of wat je moet doen, maar
stel je steeds de vraag: Wat wil ik "zijn"? en "Wie ben ik". Vraag niet, "Wat zal ik doen?" Vraag je liever af wat je wilt bereiken door iets te willen doen...
omdat je iets wil ZIJN... Wees direct (minder energieverlies) en stel je de vraag: "Wat wil ik zijn?" en weet dan dat je het al allemaal bent .
Het "zijn" is de constante, het willen en het doen, zijn middelen die ons doen wegvluchten van onze kern van zijn.
Ze geven je de illusie dat je "tekorten" hebt, of dat je iets dient te doen om gelukkig te worden. We zijn reeds godelijk en perfect, we "zijn". We hoeven niets te doen, of te willen, het zijn maar dingen die "rond de pot blijven draaien" .
Zeg dagelijks: "IK BEN"; je kan dit aanvullen met verheffende gevoelens als:

ik ben gelukkig
ik ben rijk
ik ben alles
ik ben mooi
ik ben eeuwig
ik ben Licht
...
*verban de woordjes "willen" en "moeten" , ze zijn voorwaardelijk,houden je gedachten bezig en misvormen je waarheid.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fran
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-05-2012 21:54

Bericht door Fran » 15-05-2012 20:46

Mooi!
All is full of love!

Nancy
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2013 06:08

Bericht door Nancy » 08-01-2013 21:55

Wat is het verschil tussen vertrouwen en jezelf overgeven aan het leven, aan de flow... en jezelf berusten ... want ik heb nog gehoord dat je berusten niet goed is, dan laat je je leven leven en heb leef je je leven niet meer
dan geef je je kracht/macht (weet niet goed hoe ik het moet verwoorden) uit handen en laat je gewoon alles op je af komen.
Ik denk dat er niet zo'n groot verschil in zit, maar toch...
misschien kunnen jullie meer duidelijkheid geven?
Nancy

(de woordjes willen en moeten verbannen vind ik wel een hele mooie tip, die ga ik opschrijven, want inderdaad, die nemen je energie af)

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 09-01-2013 01:39

Je ergens op berusten dat houdt in dat je iets laat voor wat het is en dat je het accepteert in je leven ook al is het jouw mening/overtuiging niet. Echter dit houdt niet in dat je je leven laat leiden.
Op sommige momenten in je leven zijn er momenten waar je niet om heen kunt en waar je je in zult moeten berusten, omdat je niet anders kunt.
Een voorbeeld:
Je krijgt de diagnose kanker. Nu kun je zoeken naar de reden waarom je het kreeg en je kunt uit emoties doen alsof het er niet is...dat is best een logische reactie, omdat het schokkend nieuws is. Het is een overlevingsmechanisme.
Dan komt het moment dat je zegt...het zit er...ik kan het niet zo makkelijk weg nemen en hoewel ik het niet wil, zal ik me er bij neer moeten leggen dat het onderdeel is van mijn leven. Dan berust je je erin.

Naar mijn mening is jezelf overgeven aan het leven een vrij keuze die je maakt. Er zijn allerlei zijwegen die je dan kunt bewandelen. Het is niet opgelegd, en dat is mijns inziens met berusting wel.

Is het zo duidelijker? Anders; laat het maar weten.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Nancy
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2013 06:08

Bericht door Nancy » 09-01-2013 05:43

Dit is inderdaad iets duidelijker.
je overgeven aan het leven is zien wat er op je afkomt en dan nog beslissen, dit wil ik en dit wil ik niet, zelf je weg kunnen kiezen als het ware.
je berusten is inderdaad iets dat op je weg komt waarin je niet kunt kiezen en dan het beste ervan maken en het positieve eruit halen.
dank je wel voor je antwoord
Nancy

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 09-01-2013 07:21

Juist!
Graag gedaan!
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Bewustwording”