Dimensie van bewustzijn

Steeds meer mensen worden zich bewust.......
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Dimensie van bewustzijn

Bericht door Ainila Heca Wiya » 27-08-2011 16:03

Oefeningen met je zintuigen.

Dit is een oefening die je helpen kan om helemaal één te worden met alles om je heen.Ik persoonlijk ga wandelen in het bos en zoek de broeder EIK waar ik met de rug tegen ga zitten voor deze oefening.

VOELEN
Je sluit je ogen. Ga nu met je gedachten langzaam jouw lichaam langs en word je bewust van zoveel mogelijk delen van jezelf.
Vraag:hoe voelt de wind langs jouw oor ,langs je handen en in je haren?
Hoe is het met je rug, kun je jouw knieholtes gewaarworden en voel je da ruimte tussen je tenen?
Hoe sta je, waar sta je op, is het hard of zacht, kun je dat voelen?

RUIKEN.
Na het voelen gaat je aandacht naar het ruiken.
Wat ruik je recht vooruit, of als je je hoofd naar links of rechts draait?
Wat ruik je nog meer als jij je neusvleugels openspert zoals een paard dat doet?
Combineer dit ruiken nu met het intense voelen van daarnet.

HOREN
Na het ruiken gaat je aandacht naar het horen.
Wat hoor je als jij je helemaal op je oren concentreert en jij je voorstelt grote vleermuisoren te hebben?
Hoor je dan aan twee kanten verschillende dingen?
Hoor je stereo, bijvoorbeeld het ruisen van de bomen of het ruisen van de zee?
Wat gebeurt er als je een hand op je oor legt en deze dan weer weghaalt?

SAMENVOEGEN
Ga nu de drie zintuigen samenvoegen. Ga heel goed je lichaam voelen,voeg het ruiken toe en dan het horen. Nog steeds met je ogen dicht ga je hiermee experimenteren. Oefen dit tot je het enigzins onder de knie hebt. Natuulijk kun je jouw eigen volgeorde bepalen dit is een weerspiegeling van mij.

ZIEN
Nu komt de verassing: je voegt het zintuig ZIEN toe.
Wanneer jij je ogen opendoet, zul je veel helderder zien. Alles om je heen blijkt als nieuw te zijn.

Bewust ZIJN.
Voeg nu, als je het nog niet gedaan hebt, met open ogen de zintuigen voelen, ruiken en horen toe. Nu leef je in een dimensie van BEWUSTZIJN.
Ook al ervaar je deze eenwording maar in een flits. Toch zul je nu weten dat dit bestaat en er de volgende keer steeds sneller naar kunnen terugkeren, Oefening baart kunst!!
©Ainila,H,W.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 21-04-2012 20:31

Toen ik dit de eerste keer deed voelde het bijna overweldigend.
Normaal sta je helemaal niet stil bij wat er allemaal om je heen is.
Je kijkt wel maar ziet niets, je luistert wel maar hoort niets, je voelt wel maar merkt niets......
Tot je deze oefening gaat doen.
Wat een prachtige manier om Moeder Aarde te beleven.
En wat een mooie manier om één te worden met haar.

Als je deze oefening wat vaker doet zul je merken dat je in het dagelijks leven je ineens veel meer bewust bent van de geluiden om je heen, zal je zicht scherper zijn en je meer zien etc.

Hoe heb jij dit beleefd?

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 03-06-2012 17:14

Heel bewust.Wat heb jij ervaren met deze oefening?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 03-06-2012 19:15

Wat ik heb ervaren?
Ik heb kleuren en dingen gezien, die er altijd waren, maar die ik nooit heb gezien.
Ik heb geluiden gehoord, die er altijd waren, maar die ik nooit heb gehoord.
Ik heb het strelen van de subtiele wind gevoelt, die er altijd was, maar die ik nooit heb gevoeld.
En sindsdien ben ik me veel meer bewust van alles om me heen. Hoe vaak zie ik in de verte niet een konijn of een buizerd of een libelle of een kikker of een.....
En als ik in het bos loop, hoor ik ondanks het geklets van de jongens toch de kikkers in een poel verstopt achter de bomen....
Ik geniet van het zwoele, zachte briesje wat even gauw langs komt.
Maar ik ben me ook meer en meer bewust van de entiteiten die ik als kind zijnde als normaal beschouwde en daardoor eigenlijk niet meer waarnam omdat ze er altijd waren. midden in de huiskamer op de bank, ramen dicht en ik voel toch even een briesje....pikkedonker 2 uur 's nachts en in mijn ooghoeken beweegt er wat bij het raam....lopende voeten boven terwijl iedereen slaapt.
Och Moeder Aarde en spirits kunnen ons zoveel moois bieden als je je er voor opensteld...!!

CIkala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Nancy
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2013 06:08

Bericht door Nancy » 08-01-2013 21:43

Al die kleine dingen merk ik ook op, een konijn, een vogel die zingt, de wind die je wang streelt.
Maar ook hoor ik soms voetstappen, ook al weet ik dat er niemand kan zijn, ook voel ik dan een aanwezigheid (en waar ik soms bang van wordt, niet omdat ik denk dat die mij kwaad zal doen, gewoon angst voor het onbekende denk ik),
entiteiten kan ik niet zien (ikdenk dat ik dit bewust tegenhoud, omdat ik ervan zou schrikken).
Maar ik kan enorm genieten van de kleine dingen die ik als 'wondertjes' ervaar door moeder aarde, de dieren, de wind, de regen..

Nancy 

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 09-01-2013 01:51

Ik denk dat het goed voor je zou zijn (mits je dit wilt natuurlijk) te leren dit gedoseerd toe te laten in je leven. En te leren hoe je het weg kunt krijgen en/of houden.
Tot enkele jaren geleden was ik ook huiverig voor dit soort dingen. Omdat ik het toen niet plaatsen kon. Nu kan ik het vaak wel plaatsen. En kan ik het niet plaatsen dan ga ik op zoek. Soms krijg ik antwoord soms niet. Heb ik niet het idee dat het belangrijk is dat laat ik het rusten. Heb ik het idee dat ik er wat mee moet, dan vraag Ainila mee te kijken. Maar meestal kan ik er zelf uitkomen door vragen te stellen, maar ook door naar mijn waakwereld af te reizen en het voor te leggen mijn gidsen en totems en alle anderen.
En dan krijg ik nog niet altijd antwoord hoor, maar dat accepteer ik dan.

Wel doe ik met regelmaat mijn huis zuiveren. Ik brand bijna dagelijks Salie wierrook en ik heb mijn eigen kruiden gekweekt (op de Salie na) om mijn huis te reinigen.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Nancy
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2013 06:08

Bericht door Nancy » 09-01-2013 05:54

kunnen jullie mij daarin helpen om dit gedoseerd aan te leren? Misschien moet ik inderdaad leren om echt te mediteren. Ik doe het met regelmaat, sommige meditaties vind ik heel leuk, sommige dat ik al gedaan heb komen heel langdradig over bij mij en heb ik het gevoel van pff, hoelang moet ik nog zo zitten, ik wil het anders,
is dit normaal dat je bij sommige meditaties niet het gevoel krijgt dat je rustig wordt, net het omgekeerde?
welke kruiden kweek jij om je huis te zuiveren en hoe doe je dat dan?
Salie wierook heb ik niet, wel nah shampa. Die ruik ik heel graag en die brandt ik regelmatig, zeker als ik iemand in huis heb gehad die ik er liever niet had gehad.
ik hoor het graag
Nancy

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 09-01-2013 07:30

Ja, in meditatie ligt je hele basis. Welke meditatie je prettig vind, daar zul je zelf achter moeten komen. Het kan inderdaad dat je de ene meditatie prachtig vindt en de andere niet. Gebruik je gesproken meditaties?
De gesproken meditaties zijn wel goed als je begint en het mediteren nog niet goed onder de knie hebt.
Je zult op den duur merken dat je misschien enkel muziek of een trommel nodig hebt en dat je zelf de meditatie doet.
Als je dat hebt, dan kun je weer een stap verder gaan.
En hoelang je moet blijven zitten, dat bepaal jezelf...is het genoeg dan is het genoeg. Als je jezelf af gaat vragen hoe lang je nog moet, dan is je hoofd niet leeg meer :wink:

Ik heb mijn tuin vol staat met Lavendel. Ik heb een prachtige Rozemarijn staan. En Thuja (conifeersoort). Daarnaast ben ik vrouwenmantel, valeriaan en thijm aan het kweken. Maar die eerste 3 gebruik ik voor reiniging.
Nah champa is inderdaad erg lekker, alleen daar zit geen salie in.
Saliewierook is vrij makkelijk te verkrijgen. Kijk maar eens, want Salie heeft een reinigende werking van zichzelf. Deze mag je echter nooit in je eigen tuin kweken omdat hij de krachten van de andere kruiden dan weg trekt. Dus als je die wilt gebruiken, zul je ze (gedroogd) moeten kopen.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Bewustwording”