Waarheid met een knipoog

Ben je ergens mooie teksten, vertellingen, gebeden of citaten oi.d tegen gekomen? Plaats ze dan hier om met de anderen te delen.
Plaats reactie
Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Waarheid met een knipoog

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 15-08-2012 21:55

Voedsel voor de ziel

Het was in het Wilde Westen. Twee cowboys en een Navajo-indiaan zijn de hele dag bezig met het opdrijven van koeien.
Aan het eind van de dag hebben de cowboys het er met elkaar over dat ze honger hebben. Samen dromen ze over de uitgebreide maaltijden die ze gaan eten wanneer ze eindelijk bij een stadje zijn aangekomen.

Een van de cowboys vraagt de indiaan of hij geen honger heeft. De indiaan haalt zijn schouders op. "Nee, ik heb geen honger."

Een uur bereiken de drie een stadje. Terwijl ze in een restaurant zitten te eten, zien de cowboys dat de indiaan het ene na het andere bord volschept.

"Hoe kan dat nou", zegt een van de cowboys. "Nu eet je alsof je dagen niet gegeten hebt, terwijl je een uur geleden nog zei dat je geen honger had."

De indiaan kijkt de cowboys kauwend aaan. Dan zegt hij: "Het was niet slim om op dat moment honger te hebben. Een uur geleden was er geen eten."
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 17-08-2012 07:17

Ja hier zit wat in hè, het zijn vaak je gedachten die je gek maken, zonder gedachten leef je veel makkelijker
Lieve groet Anneke

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 20-08-2012 18:40

WHAHA ja dit is sterk in je verhaal.Zie hoe krachtig je gedachten kunnen zijn.

De geest vormt het denkbeeld(Eten), de geest schept en het lichaam ervaart(Honger).

Een denkbeeld vormen scheppen (creëren) en ervaren.
Wat je bedenkt, schep je. Wat je schept, ervaar je. Wat je ervaart, bedenk je.De cirkel is rond.Indeze is het Eten en Honger.Zo kan je hier anderen dingen in vullen.Denken,vormen,en je schept.Net zoals de uitspraak wat je zaait dat zal je oogsten.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 20-08-2012 23:34

Haha, ja dat zag ik er ook in.....maar ik vond hem ook steengoed....lekker nuchter.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 22-08-2012 16:46

ja inderdaad de kern. :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanistische en Indiaanse gebeden, uitspraken en citaten”