Gebed,Veer van vrede.

Ben je ergens mooie teksten, vertellingen, gebeden of citaten oi.d tegen gekomen? Plaats ze dan hier om met de anderen te delen.
Plaats reactie
Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Gebed,Veer van vrede.

Bericht door Manitutanka » 25-07-2012 13:20

Veer van vrede
licht
as van mijn strijd
donker
zing mijn pijn
en eenzaamheid
want binnen dit medicijnwiel
sterft niets

ik teken de paden van de voorouders
en vertel hun verstild verhaal



veer van vrede, de veer is symbool voor vrijheid en zuivering van geest, van het verstand

As van mijn strijd, al het oude moet achter blijven.Alles is vergankelijk. Alles neemt door de tijd een andere verschijningsvorm aan. Het element vuur maakt dat het meest duidleijk. Zoals een vuurvogel uit zijn eigen as verrijst. zo komt de mens tevoorschijn uit het as van de strijd

zing mijn pijn, nu ik gelouterd ben en daardoor gegroeid, is mijn eenzaamheid de basis voor een lied van hart tot hart.
want binnen dit medicijnwiel sterft niets, alle energie die er is zal transformeren, andere vormen aannemen, maar nooit gaat er iets verloren. Alles schijnt en verdwijnt.

Ik teken de paden van mijn voorouders, Ik loop ion hun voetsporen en laat daarbij ook mijn eiegen sporen na

En vertel hun verstild verhaal, Ik leef de voorgeleefde beelden verder. Daar waar zij ophielden met hun leven in het hiernamaals, houd ik contact met hiernamaals om hun wijze lessen door te geven in de tijd van nu de woorden van nu.

( bron:barbara driessen)
Lieve groet Anneke

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanistische en Indiaanse gebeden, uitspraken en citaten”