Mier,das,stier,bever,huiskat,hond,olifant,kikker,etc.....

Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Mier,das,stier,bever,huiskat,hond,olifant,kikker,etc.....

Bericht door Ainila Heca Wiya » 06-11-2012 15:52

Betekenissen van Dieren
De interpretatie van dieren is verschillend van cultuur tot cultuur over de hele wereld, desondanks zijn er vele gemeenschappelijke eigenschappen voor elk dier. Je kan wensen deze betekenis van dieren te gebruiken die eigen is aan jouw tradities en cultuur, maar dat hoeft niet. Ik verkies mijn eigen betekenis te gebruiken welke ik tegenkom door te reizen en instinct. Soms kan het helpen een gids te hebben omtrent de dieren, zo heb ik een handvol opgetekend op een manier zoals ik ze aanvoel. Er zijn vele boeken door verschillende schrijvers die handelen over de betekenis der dieren - ik raad de volgende sterk aan "Luisteren naar Dieren" door Ted Andrews, en "Dieren Magie" door DJ Conway. Ze hebben beiden andere betekenissen voor dieren, en zijn beiden goed geschreven.

Enkele dieren:

De Mier: De Mier is de geest van gemeenschap (maatschappij), teamwerk, en toewijding. Dit dier kan aanroepen worden voor situaties zoals dingen in verband met werk, indiëen en oplossingen voor problemen, legale problemen, financiële en leiding, en ambitie werk. Het is ook de vijand van het ego en arogantie. Het kan je beschermen (verdedigen) tegen dit soort van energiëen.

De Das: De geest van uithoudingsvermogen en focus. Aanroep dit dier als volharding gewenst is, vooral als een langdurige taak volbracht dient te worden. De das geeft nooit op, en valt alle situaties aan met een onstopbaar enthousiasme. Wanneer men lange uren werkt voor lagere perioden , aanroep de das voor hulp om het werk eenvoudiger te laten verlopen, en je innerlijke grip intact te houden.

De Stier: De geest van kracht en trots. Roep de stier aan als je trots bent in het volbrengen van een taak, of wanner je een enigerlij prijs ontvangt - de stier aanvaard lofbetuigingen met elegantie en nederigheid. Wanneer fysiek, uithoudingsvermogen gebaseerd op kracht nodig is, roep dan de stier - als je een zware last moet dragen over een lange afstand, of moet rennen, of in de sport, of noodsituaties. De stier heeft wel de neiging snel boos te worden, dus laat de energie vrij wanneer de taak is volbracht waar je hem voor geroepen had.

De Bever: De geest van genialiteit en famillie. Dit is de geest om aan te roepen wanneer creativiteit en probleem ooplossing nodig zijn. De bever is ene meester in constructies, en bouwt alles voor zijn famillie. Bij het hebben van famillie problemen, aanroep bever als jij de hoofdbron van inkomsten bent in het gezin. Ook, helpt de bever bij artistieke creativiteit, zoals bij tekenen of schilderen, alsook bij het maken van reclames voor het bedrijf.

De Kat (huiskat): De geest van adequaatheid en elegantie. De huiskat bezit ook een houding van elegantie en netheid, maar behoud de qualiteiten afstandelijkheid waarvoor ze gekend is. In staat grote liefde te geven, net zo goed als een totaal gebrek aan intresse - deze creatie is de perfecte ying-yang harmonie. Aanroep de huiskat voor het verwerken van eenzaamheid en ongemak. Ook, aanroep de kat in ogenblikken dat elegantie nodig is, of als het nodig is iemand tot jou aan te trekken.

De Grote Kat: De grote kat is de geest van kracht, dominantie, elegantie en presentie. De grote kattenfamillie is meer verdeelder dan die van de huiskat - de tijger, de leeuw, de poema, de linx, de luipaard,enz. allen hebben een appart aanvoelen, en verschillende krachten en karaktertrekken. Bijvoorbeeld tijgers en panters zijn beter voor het vechten, waar leeuw beter is voor presentie en onenigheden omtrent teretorium. Aanroep de leeuw wanneer je een vergaderzaal betreed, maar aanroep de tijger wanneer je in een verlaten steeg benaderd word door een vreemde.

De Hond: De geest van pret een trouw. De hond word de beste vriend van de mens genoemd, en het word ook gezegd dat hij altijd aan je zijde zal blijven. Aanroep de huishond wanneer trouw en loyaliteit belaagd worden. Aanroep ook de hond wanneer je uitgaat met vrienden om zo ten volste te kunnen genieten van de tijd.

De Olifant: De geest van kracht, famillie, en wijsheid. De olifant is de grootste, en één van de machtigste landdiere op deze planeet. Ze hebben ook één van de beste (naar menselaijke maatstaven) famillie structuren in het ganse dierenrijk. Aanroep de olifant om je kind te beschermen, of bij het onmoeten met een school. Aanroep de olifant wanneer je iets moet optillen of dragen die te zwaar voor je is. De wijsheid van olifant is kritisch en accuraat. Aanroep zijn wijsheid bij het oordelen.

De Kikker: De geest van vrede. De kikker zit tevreden in de vijvers zingend tot zijn metgezel (lin). Aanroep deze geest wanneer u zichzelf uit evenwicht of hopeloos voelt - de geest zal je eraan herinneren dat dingen nog niet zo slecht zijn, en de sereniteit zal je terug tot evenwicht brengen. Deze geest zal ook de drang om te vechten kalmeren.

Het Nijlpaard: De geest van water en spelen. Aanroep deze geest wanner je te maken krijgt met water, van welke aard dan ook. Als je spiritueel werk aan het doen bent inbegrepen water, aanroep het nijlpaard. Aanroep ook het nijlpaard als je zinloze pret hebt. Het nijlpaard is groots bij het vermake van kinderen.

De Ongewervelden: De geest van wedergeboorte en groei. Schaaldieren en ongewervelden, zoals de zeekreeft, groeien nieuwe ledematen als ze er kwijt raken. Ze werpen ook hun schaal af naarmate ze groeien. Als je aan een ritueel van overgang toekomt, aanroep de ongewervelden om er je doorheen te helpen. Een gewoon voorbeeld is je dertigste of vijftigste verjaardag. Ook om over een verlies heen te komen, aanroep de schaaldieren.

De Prairiehaas: De geest van snelheid en genialiteit. De prairiehaas is bijzonder snel en wendbaar, in staat een aanvaller te ontglippen door dit korte snelle manouvreren. Het is ook extreem slim, en kan snel beroep doen op zijn schranderheid om te vermijden gewond te raken tijdens een noodsituatie. Aanroep de prairiehaas geest wanneer je staat tegenover een gevaarlijke situatie en het aanvoeld alsof je gevangen bent. Dit is niet enkel in situaties waar een overvaller je tracht te beroven, maar ook in meer gewone situaties, zoals financiële valstrikken, bedrog, liefde, werk, en zo voort. De prairiehaas zal je helpen een uitweg te vinden naar een punt van veiligheid en evenwicht - vooral als tijd een belangrijke factor is.

De Lama: De geest van vriendschap en rustigheid. De lama is een passief schepsel - de kalme neef van de nukkige kameel. Hij heeft een natuurlijke zachte en warme vacht, en een aardige gezeindheid - vele mensen die een ranch bezitten houden hen als huisdier. Aanroep de lama wanneer u zich rustig en in evenwicht voelt, en wil genieten van de stemming. Aanroep ook deze geest wanneer je in deze stemming moet geraken, zoals voor een meditatie.

De Eland: De geest van kracht en tegenwoordigheid. De eland is een elegant landdier, meerde voet hoger staande dan het hoofd van een doorsnee persoon - hun grote hoogte en massieve omvang geeft ze een onheilspellende aanblik in het wild, maar ook een ongelofelijk beeld van grasie en schoonheid. Ondanks hun grote zijn ze niet overmatig agressief, alhoewel ze gelijk wat of wie zullen aanvalen dat ze als een potentiëel gevaar zien. De aanblik van een eland in het wild is overweldigend, en zet aan tot ontzag. Roep de eland aan als je een krachtige intrede wil maken, en om je tegenwoordigheid te versterken. Situaties zouden dingen zijn als toespraken voor een menigte, of het binnenkmen op een bestuursvergadering. Deze geest zal ook helpen bij onderhandelingen, zoals bij het kopen van een huis of auto.

De Uil: De boodschapper geest, de geest van dood en verandering. De uil is een nachtelijke jager, een snelle en gewoonlijk grote vogel met zachte veders en een stille en zachte vlucht. Tijdens de nacht op het platte land, hoort men soms het huilen van de schuuruil als hij roept naar zijn levensgezellin. Te kijken in de ogen van een uil is een mystieke ervaring, omdat je kan zien oude kennis diep verscholen in het zwarte niets van hun opengesperde pupillen. In vele culturen word hij gezien als de vogel van de dood, en er één zien in een visioen betekent dat de dood nabij op de loer ligt (het is niet per defenitie een omen dat er iemand ZAL sterven, slechts dat het mogelijk in de nabijheid is). Het is ook de boodschapper van grote veranderingen die naderen - niet specifiek goed of slecht, enkel verschillend (anders). Aanroep de uil om informatie te krijgen, wanneer sprekend met de doden, en wanneer je jezelf aan het voorbereiden bent op een grote verandering in je leven.

De Pauw: De geest van lust en schoonheid - het meest bekende beeld van de pauw is het beeld van een mannetje met zijn staartveren helemaal opengezet, ten toon spreidend de gecompliceerde schoonheid van de veren. De glans van de veren aan de bovenzijde van de vogel is uniek, meerdere schakeringen aqua, purpel, groen, en een lichte metaalglans. Aanroep deze geest wanneer je op zoek bent naar liefde, en wanneer je probeerd iemand aan te trekken van de tegenovergestelde sexse.

De Ram: De geest van robuustheid en gestalte - de ram leeft waarschijnlijk in één van de meest ruwe tereinen op de wereld, zijn woning makend op de steile en rotsige kliffen van besneeuwde bergtoppen. Hij heeft een extreem sterke lichamelijke gesteldheid, samen met één van de krachtigste overlevingsinstincten. De ram heeft een samenleving en structuur die zeer strikt is, en zich staande houden in een groep vereist uitputtende gevechten. Aanroep deze geest als je lichamelijke gesteldheid onder druk staat, zoals net voor een verkoudheid of de griep. Als je probeerd de sociale ladder te beklimmen, of probeerd een rang te krijgen in gelijk welke groep, aanroep dan de geest van de ram.

De Slang: Er zijn vele verschillende soorten slangen, elk met zeer verschillende kenmerken. De algemene katertrekken die ze allen delen zijn - de slang is de geest van verandering en groei. Alle slangen vervellen naarmate ze groeien, de oude problemen achterlaten om zich te vermengen met de aarde. Ze zijn zeer nabij met de aarde, en hebben een zeer intieme band met de grond. Aanroep de geest van de slang om te groeien en om de negatieve aspecten van je zelf af te schudden. Aanroep hem ook om meer in contact te komen met de aarde.

De Forrel: De geest van weelde en overvloed. Deze geest is gelijk aan de zalm, ook een geest van rijkdom en overvloed. De forrel is een voedselbron voor vele wilde dieren. Aanroep deze geest als je nood hebt aan rijkdommen en bij het uitspreken van betovering in verband met weelde.

De Wolf: De geest van famillie, sociaal bewustzijn, helen, magie, en verdediging. De wolf is bijna in gans de wereld een gewoon voorkomend dier, en werd (word) aanbeden door vele oude culturen. de wolf is een roedeldier, elke roedel is een zeer gebonden en efficiente groep. De wolven in een roedel geven veel om elkaar, en leren en voeden elkaar om een sterke famillie eenheid te maken. Aanroep de wolf bij het werken met mensen, en bij het vertrouwen op mensen. Roep hem ook aan tijdens het uitvoeren van een heling of leercirkel.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 06-11-2012 21:03

Ted Andrews zijn boeken zijn erg fijn! Ik heb ze hier voor het grijpen staan....

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 07-11-2012 11:04

ja ik ook.......zo voor het grijpen.Wie hierop het forum heeft ook bepaalde boeken zo voor het grijpen.Boeken die je niet uit je leven kan denken.Ik hoor het graag.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 07-11-2012 20:06

Hahaha, ja mijn Harry Potter boeken, maar dat is van andere orde ;)

Nee, ff serieus....Sacajawea is zo ongeveer mijn bijbel geworden...
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 07-11-2012 20:29

ja ik heb hier met de meiden al de films.Heerlijk op een druilige dag alles in één keer bekijken.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 07-11-2012 20:40

Hihi jaaaaaaaaaaaaa.....

Ik hoop dat ze Sacajawea echter nooit verfilmen....ik hou daar graag mijn eigen beelden bij.
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Totem- en krachtdieren”