een ceremonie

Lees hier over sjamanistische rituelen zoals zweethut ritueel,reinigingsritueel etc.
Plaats reactie
Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

een ceremonie

Bericht door Manitutanka » 02-10-2012 11:22

ik ben nog steeds op zoek hoe je nou eigenlijk een ceremonie doet?
Ik weet dat je de windrichtingen aan moet roepen? dat je de natuur wilt eren en zo
hebben jullie al eens een ceremonie meegemaakt , ik dus nooit en zou zo graag een kleine hulp hebben met de teksten die zou kunnen gebruiken, ik weet dat je ze zelf moet maken maar een kleine richtlijn zou heel lfijn zijn.
Ik heb het al eens eerder aangegeven maar kom er nog steeds niet uit
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 02-10-2012 14:33

Vertel, wat wil je precies, wat is je idee, hoe wi lje het invullen. Dan kan ik je misschien op weg helpen...

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 03-10-2012 10:14

Dank je wel, lief van je
Ik heb een tijdje bij een sjamaan sessies gedaan en zij was een engelse en sprak heel snel kon ik nooit verstaan
Maar als we begonnen riep ze alle windrichtingen aan begreep ik en haar spirits
Maar als je bv een ceremonie wil doen om iets wat niet gezond is een boom of een dier hoe doe je dit dan?
of als je de dag een goed verloop gunt , begrijp je wat ik bedoel , gewoon bv je dag beginnen
Ik begin de dag bijna altijd met trommelen en met smudge, maar zou verder willen gaan maar dan weet ik het niet
misschien mijn eigen onzekerheidmaar toch...
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 03-10-2012 13:31

Manitutanka schreef:Dank je wel, lief van je
Ik heb een tijdje bij een sjamaan sessies gedaan en zij was een engelse en sprak heel snel kon ik nooit verstaan
Soms moet je niet alles hoeven verstaan :wink: Het kan best zijn dat ze dit onduidelijk heeft gedaan omdat ze haar persoonlijke gidsen erbij heeft geroepen. Dat is toch een stukje eigen en respect voor het eigen.
Maar als we begonnen riep ze alle windrichtingen aan begreep ik en haar spirits
Maar als je bv een ceremonie wil doen om iets wat niet gezond is een boom of een dier hoe doe je dit dan?
Ja, dat is eigenlijk een beetje afhankelijk van de ceremonie en je gevoel. Het is heel belangrijk vanuit je hart te praten. Ieder dier of iedere boom heeft andere behoeften. Ik probeer altijd eerst contact te maken met het dier of de boom. Hetzij fysiek, hetzij op spiritueel nivo. Zodra ik in die energie zit kan ik voelen wat er nodig is en dit leidt mijn handelen. Is er alleen een energetische behandeling nodig dan vraag ik ondersteuning aan mijn betreffende gids/totem en dan trek ik een heilige cirkel en dan ga ik behandelen.
Als er echt een ceremonie bij nodig is, tja, volg je eigen gevoel....ik trek eerst een heilige cirkel om het dier of de boom heen. In die beschermende cirkel kan ik dan mijn ceremonie uitvoeren. Dan roep ik de opperhoofden en de nodige spirits aan. Ik vertel wat ik kom doen en waarvoor ik hun hulp nodig heb. Tijdens de ceremonie zelf zeg ik niet veel, maar nurie ik vooral. Afgewisseld met momenten van stilte of op heel rustige toon tegen het dier of de boom spreken.
Ik weet nooit hoe lang een ceremonie duurt. Dat is afhankelijk van wat nodig is.
Aan het eind van de ceremonie breng ik een offer als dank voor de spirits en de opperhoofden die bij de ceremonie aanwezig zijn geweest. Ik spreek daar ook mijn dank voor uit.
Tot slot doe ik voor mezelf een klein ritueeltje om weer uit de energie van het dier of de boom te stappen, zodat deze energie daar blijft.
Soms reinig ik mezelf ter plaatse met wierrook, maar meestal zorg ik dat ik even met (blote) voeten contact maak met de aarde om alles wat niet bij mij hoort weg te laten vloeien. Dit kan uiteraard ook door te douchen en alles door het doucheputje te laten stromen. Of ik wandel nog een stuk en ik vraag de wind alles wat mij niet toebehoort mee te nemen.
Ook kun je een streep op de grond zetten en daaroverheen stappen en letterlijk alles achter de streep laten liggen.

na een behandelin gof ceremonie drink ik veel water om te spoelen.
of als je de dag een goed verloop gunt , begrijp je wat ik bedoel , gewoon bv je dag beginnen
Ik begin de dag bijna altijd met trommelen en met smudge, maar zou verder willen gaan maar dan weet ik het niet
misschien mijn eigen onzekerheidmaar toch...

Mijn dag begint altijd met een regenboogdouche om mijn chakra's aan te vullen of ik trek een denkbeeldige jas aan van regenboogkleuren o.i.d.. Daarna trek ik een wit licht/ballon om me heen. En vervolgens groet ik Wakan Skwan, Moeder Aarde, Vader Zon en mijn spirits en gidsen en alles wat mij bijstaat.

Kun je hier iets mee?

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 04-10-2012 08:26

ahhh dank je wel, wat jij beschrijft doe ik met het in trans gaan, dat is iets wat in mijzelf afspeelt zeg maar.
het aanroepen en danken
Ik bedoel meer waar je de dag me begint en zo, jij doet dat met die douche mooi beeld
Zo komen steeds stukjes en beetjes op de juiste plaats .
De teksten die de sjamaan zei waren ook echt haar teksten, maar zou zelf teksten willen maken maar heb geen idee hoe
als je de windrichting bv wilt eren wat zeg je dan je zegt ook alleen ik eer het oosten westen enzo?
Heb je zelf wel eens een ceremonie mee gemaakt??
je ziet ik deel mijn gedachten met je, ik vind dit zo lastig, ik heb steeds het gevoel dat ik zomaar wat doe en dat da geen zin heeft
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 04-10-2012 11:23

De teksten moeten vanuit jezelf komen. Ik ben van mening dat je wel iemand na kunt spreken, maar dat er pas kracht in zit als het uit jezelf komt. Schrijf anders een iets waarvan jij denkt dat het wat is en dan wil ik er wel naar kijken...

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 09-01-2014 15:16

Ja zeer krachtige techniek de regenboog.Ik gebruik hem ook dagelijks.Als ik het winkelcentrum bezoek vul ik de kleuren nogmaals scherp aan.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanistische rituelen”