Medicijnbuidel maken

Lees hier over sjamanistische rituelen zoals zweethut ritueel,reinigingsritueel etc.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Medicijnbuidel maken

Bericht door Ainila Heca Wiya » 28-09-2012 12:51

Zo, Wat is een medicijnbuidel? Wel, in alle culturen waar aan ik kan denken, hebben sjamanen en andere spirituele helers iets gebruikt gekend als zijnde een medicijnbuidel ( tas). In het algemeen komen deze buidels voor in alle maten en bevatten sacrale voorwerpen en kruiden die worden gebruikt voor verscheidene dingen. Bijvoorbeeld, een sjamaan die een man op bezoek krijgt die nood heeft aan evenwicht kan een medicijnbuidel gegeven worden met daarin symbolen die staan voor evenwicht, en kruiden zoals sage en sweet-gras. Er kunnen ook, laat ons zeggen, edestenen in zitten die normaal gebruikt worden voor bescherming. Een ander voorbeeld kan zijn, iemand (niet noodzakelijk een sjamaan) kan op weg zijn voor een solisitatiegesprek, of een andere potentiele stress-situatie. Ze kunnen dan een medicijnbuidel dragen met daarin ylang-ylang, een geluksmuntstuk (of wat dan ook dat geluk brengt voor die persoon), een berenklauw (of wat dan ook hun krachtdier is), en een Herkimer diamand voor energie.

De medicijnbuidel is een verzameling van symbolen en voorwerpen die bekrachtigd en betekenisvol zijn voor de drager. Een persoon kan ook meerdere medicijnbuidels dragen, elk gedragen voor verschillende redenen. Ze kunnen er één dragen om te kunnen omgaan met stress, eentje voor geluk, eentje voor fysieke kwalen, enz. Ze kunnen zo groot zijn als een grote handtas, of zo klein als een geldbuidel. Ik verkies de mijne ter gorte van een geldbeugel, dit omdat ze makkelijk te dragen zijn en omdat ze niet te hard opvallen. De beschrijving om er eentje te maken is er één uit een miljoen manieren om een medicijnbuidel ( tas) te maken - dit is hoe ik de mijne maakte:


--------------------------------------------------------------------------------

Stap 1:
Vind een stuk leder of canvas, en snijd daaruit ruwweg een stuk van 23 cm (9"). Aan één van beide uiteinden moeten de hoeken worden afgerond, recht aan de andere.

Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------

Stap 2:
Vouw het rechte eind over, 1/3 van de totale lengte van het werkstuk. Neem dan sterk garen, en naai de volldige omtrek. ik verkies het te naaien met de hand, omdat de handeling van het naaien de essentie van de maker in de buidel brengt, en de buidel ( tas) zo een krachtiger verbinding krijgt met jou. Denk tijdens het naaien aan de bedoeling van deze specifieke buidel.
Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------

Stap 3:
Nadat de buidel is genaaid, draai je hem binnenstebuiten om de naaisteken te verbergen. Neem dan een soldeerbout, of houtetser (is hetzelfde), en brand er tekens in het leder of canvas die voor jou betekenisvol zijn. De tekens zouden de bedoeling van de buidel moeten verklaren. Ik houd ervan keltische Rune tekens te gebruiken op sommige buidels, dierenafbeeldingen op andere, afhangkelijk waarvoor en voor wie ze zijn. Het kan ook zijn dat je een koordje wil om ze dicht te knopen, of je kan de flap ook dichlijmen of iets anders. Dit alles hangt af van de persoonlijke voorkeur.
Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------

Stap 4:

De buidel moet nu ook nog bekrachtigd worden, en gevuld worden met zijn voorwerpen. Leg alle voorwerpen alsook de buidel zelf op een tafel. Ik houd ervan de lichten te dimmen, of enkel kaarsen te gebruiken en enige zachte muziek op de achtergrond. Houd ieder voorwerp appart in je handen, sluit je ogen, en denk aan wat je zou willen dathet doet. Dank het, en stop het in de buidel. Doet dit met elk voorwerp, één per één. Ik houd er ook van elk voorwerp te reinigen in de rook van wierook. wanneer de buidel is gevuld, houd dan de buidel in je hand en consentreer je dan op wat hij voor jou zou moeten doen. Gebruik je verbeelding en zie voor je geestesoog hoe de buidel je helpt. Dank dan de dieren, de mineralen, de planten, enz. die van zichzelf gaven zodat jij deze buidel kon hebben. Nu is hij af.

Een andere manier om dit te doen is door het kopen van reeds gemaakte buidels en deze dan zelf te gaan versieren en bekrachtigen. Dit kan net zo effectief werken indien jij zelf niet kan naaien. Het versieren en bekrachtigen is het belangrijke deel in dit geval, en is datgene wat de kracht geeft aan de buidel. Benodigheden kan je hier bestellen bij Trudy(Black Crow).
http://www.blackcrowjewelry.nl/jewelry/ ... ategory=47

BELANGRIJK !!!!! Heb plezier terwijl je deze buidels maakt
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 29-09-2012 09:44

wat leuk dit, ik heb dit ooit ook zelf gedaan alleen een rond stuk leer en dan aan de rand een koortje of leertje door heen geregen
heb er altijd een bergkristal in
leuk dank je wel :)
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 02-10-2012 08:06

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooi stuk leer. Maar dan ga ik zeker aan de slag....

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 02-10-2012 11:04

ik had een prachtig licht stukje hertenleer zo mooi zacht
Lieve groet Anneke

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanistische rituelen”