Namasté.



We stellen het op prijs als je je even kort voorstelt, zodat we een beetje een idee hebben wie er allemaal meekijken op het forum.
Hou je er rekening mee ook zo nu en dan iets te posten?
Plaats reactie
vins
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-01-2012 12:45

Namasté.

Bericht door vins » 03-01-2012 12:53

Mijn naam is Vince, geboren op 9 augustus 1962 te Amsterdam uit een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder.
Toen ik twee jaar was, zijn mijn ouders verhuisd naar Mortsel, een dorpje bij Antwerpen, omdat papa daar werk kon krijgen. Mijn vader woont al 55 jaar in hetzelfde huis en mama is overleden in augustus 2008.

Ik ben trots op mijn naam, het is de naam van mijn geliefde oma, de moeder van mijn vader en zoals dat gaat in Siciliaanse gezinnen, was zij de Matriarch van de Familie, de Mater Familias.

Ik ben opgegroeid in België, tweetalig Nederlands en Frans, heb VWO gedaan en de toerisme-opleiding en ben geslaagd.Vanwege mijn vader spreek ik ook italiaans en het siciliaanse dialect.

Op 28-jarige leeftijd vanwege privé-omstandigheden verhuisd naar Amsterdam, en ben verder hier gebleven.

Ik heb clickertraining gedaan met mijn Jack Russelltje bij Han Wouters en zelfs doggy dancing met hem, schapendrijven met mijn border collie.

Ik heb een eigen zaak gehad en door een zeer ernstig paardrij-ongeluk waarbij ik bijna het leven liet kwam daar in 2002 helaas een einde aan.

Ik had toen wel na twee jaar revalideren (dat was wel nodig, ben helemaal verlamd geweest) alle tijd om te studeren en heb dus die kansen gegrepen. Zelfs mijn E achter B gehaald mét beperkingen. Rijbewijs moest 4 keer opnieuw, steeds een stapje verder want je rijbewijs is ook ineens niet meer geldig.

Ik heb me bekwaamd in werken met de biosensor, massagetherapie, kruiden, aromatherapie, edelstenen, bewegingsleer, ...
En niet onbelangrijk: ik heb ook de medische basiskennis gedaan.

Voor wat betreft de paarden, wilde ik begrijpen waarom dit paard zo gedaan had tijdens mijn ongeluk, ben ik eerst naar een paardenfluistercursus geweest, Parelli level 1 gedaan, nog bij Eddy Modde, op een blauwe maandag westernles bij Linda Polak, Emiel Voest, T-touch en Centered Riding bij Tessa Roos, toen in Arnhem op de NH-dag kennis gemaakt met het Integrated Horsemanship, daar 2 jaar gelest, en veel geleerd over bachremedies, kruiden bij paarden Bach-cursus op de Silverlinde gevolgd, een jaar de hoefsmidopleiding gevolgd, niet om hoefsmid te worden, maar om te leren hoe hoeven in elkaar zitten, paardrijles gehad op stal van Kim Thijssen, Daniëlle Keur, Bas de Regt, Bianca Koevoets, ..., maar niemand kon me eigenlijk het antwoord geven waarom mijn ponies zo slecht nageeflijk konden lopen. Ponies overal mee naartoe gesleept.
Tot er op een dag een medecursist mij vertelde dat zij wel eens naar Antoine de Bodt wilde. Ik ben er geweest en was helemaal om. Heel veel gelest bij hem en geleerd hoe een paard te laten lopen op 4 benen. Longeercursus bij Lammert Haanstra gedaan, ben alleen niet weg van het touwtjes gedoe (bijzetten), dus dat zal ik zelf nooit zo gauw doen.
Sindsdien ben ik ook heel kritisch wie er op de paarden rijdt, en anders wordt er maar niet gereden. Dan kunnen de paarden ook niet in hun rug beschadigd worden. De mensen die op de paarden van de stichting willen rijden, kunnen het van mij leren, en anders wordt er simpelweg echt niet gereden.

Verder let ik er ook op dat vaste verzorgsters goed in hun vel zitten want ik heb het al vele keren meegemaakt dat een paard het probleem van de verzorgster liet zien. En dan mag de veearts komen opdraven voor een heel zware koliekaanval waar paard bijna staat dood te gaan. En anders maar geen verzorgster.
Ik ben voorstander van 24 op 24 uur buiten, schuilstal indien mogelijk, hoefijzerloos, ik rij met dubbelgebroken bit, alleen Antoine heeft me duidelijk laten zien hoe je je paard met bit nageeflijk kunt laten lopen zonder dat pony of paard er al teveel last van heeft.
Van Bianca Koevoets heb ik leren rijden met een Monty Roberts halster en met een rijring. En ook het gebruiken van de biosensor en kruiden heb ik voor een stuk van haar geleerd.

Dit brengt me op het eigenlijke coaching met paarden: doordat een paard laat zien wat er aan de hand is met diegene waar ze op dat moment contact mee hebben/maken, kan het een start zijn van een therapiesessie, begeleiding, terug naar dat "nare" gevoel wat er bij cliënt(e) is blijven hangen en opruimen van dat nare gevoel.

Als je bovenstaande leest, lijkt het wel of het mij geen moeite kost. Niks is minder waar, ik heb geleerd tijdens mijn revalidatie om mijn energie te verdelen en keuzes te maken.
Ik heb voor alles gezwoegd (revalidatie is topsport) en veel dingen ongemerkt aangepast, zo heb ik korfbeugels, zo stap ik op mijn paard met een keukentrap, misschien erg lastig?, het voordeel is we dat ik de rug van het paard ontzie en er niet aan hang tijdens opstijgen, de beugelriemen gelijk blijven en het zadel niet verschuift, dus overal is een voordeel.
Ik mag ook 8 uur per week werken, officieel toestemming gekregen, en inderdaad moet je overal achteraan gaan, wil je iets bereiken.
Een zwaar ongeluk krijgen is één ding, ermee leren omgaan is een tweede.
Ik heb mensen meegemaakt in Heliomare waarvan hun beide benen geamputeerd waren en die met gemak op hun kunstbenen een strandwandeling gingen maken.
Mensen die helemaal verlamd waren en leerden hoe hun baby te verzorgen.
Ik heb zelf gebruik gemaakt van een omgevingsbesturing omdat ik echt niets meer kon, decubitus gezien, stoma's, noem maar op, maar ook geleerd dat je leven dan nog lang niet voorbij is.
En het ergste is dan, dat "gezonde" mensen je op dat moment eigenlijk liefst in een rolstoel zien en je een stempel willen geven en je je daarnaar dient te gedragen...

Nou, daar doe ik niet aan mee. En daarom heb ik deze ponies in de Stichting, deze ponies kunnen allemaal met mij werken en ik ben nou toch iemand met mijn beperkingen. Ik wil mensen met beperkingen, zowel geestelijk als lichamelijk de kans bieden zich gezond te voelen en/of te accepteren wie zij zijn op dat moment.

Mijn Algemene Therapie is gebaseerd op het feit dat de behoeften van de cliënt(e) van het grootste belang is. Ik ben daarom volledig toegewijd en begeleid mijn cliënt(e) met passie om aan deze behoefte te voldoen. Als gevolg hiervan bestaat een groot deel van mijn klandizie uit terugkerende cliënten en doorverwijzingen.

Wat doe ik?
Ik geef helende massages tesamen met NLP begeleiding, engelentherapie, kruidentherapie, en nog veel meer.

De verschillende massagevormen die ik in mijn pakket heb zitten:
voor mensen:
* ayurvedische massage * abhyanga * hotstone * kruidenstempel * stoelmassage * aura soma chakra massage * holistic pulsing * metamorfosemassage * voetreflex * energetische massage * aura-massage *, en
* triggerpoint techniek
* dorn-methode

voor dieren:
* ontspannende massage * triggerpointmassage * magnetiseren *

ik doe ook helderziende waarnemingen.
www.algemeentherapeute.nl voor uw algemeen welbevinden

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 03-01-2012 18:04

Hallo Vince,

Een uitgebreid verhaal. Maar respect voor je levens instelling en wat je hebt bereikt.
Ik ben zeer benieuwd naar je massagetechnieken etc. die je beheerst.
Zou je daar elders op het forum wat uitleg over kunnen geven?
Welkom op je Reis naar Thuis!

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Anonymous

Bericht door Anonymous » 03-01-2012 18:42

interessant ,hoop meer van je te lezen gr fraaij

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-01-2012 19:23

Welkom Medereiziger wat een verhaal zoals ik het lees de wonderen zijn de wereld nog niet uit.Ik kijk ernaar uit wat je ons nog meer te schrijven hebt.Veel lees-schrijf plezier toegewenst.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”