Bomen

Lees hier meer over de eigenschappen van bomen en struiken
Plaats reactie
Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bomen

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 28-08-2011 12:41

Bomen zijn bakens. Bomen dragen alles in zich; verleden, heden en toekomst. Bomen hebben, samen met stenen, het langste leven van alle wezens op aarde. Bomen zijn de eeuwige, trouwe, geduldige, meest prachtige en rustgevende broeders en zusters van ons.
De seizoenen laten ons via de bomen goed zien wat wij als mens eigenlijk ook zouden moeten doen.
  • In de winter een winterslaap houden. Hou de energie bij je zoals de boom doet door zijn bladeren te laten vallen. Vraag in dit seizoen ook geen kracht/energie van de boom.
  • In de lente ontwaakt de boom en komen er weer blaadjes aan de bomen. In deze tijd bereiden ze zich weer voor op een productieve zomer. Ontwaak zelf ook in de lente en maak plannen die je in de zomer uit kunt gaan voeren. Maar hou de energie nog bij je en haal deze ook nog niet bij de boom. De boom heeft deze energie nog nodig om volledig tot bloei te komen.
  • In de zomer is de bladerpracht compleet. de boom staat prachtig in bloei en zijn energie/kracht zijn ook op hun best. Dit is het seizoen om energie/kracht op te doen bij de bomen. In dit seizoen kun je je plannen die je in de lente gemaakt hebt, uit gaan voeren. Als de bladeren aan de bomen zitten kun je veilige energie/kracht vragen bij de boom, zonder dat dit te kosten gaat van zijn ontwikkeling en tot bloei komen.
  • In het herfst wordt het tijd om de uitgevoerde plannen van de zomer af te gaan ronden en op te gaan ruimen. Hier gebruik je je energie nog voor net als de boom dat doet om de bladeren los te laten en zich voor te bereiden op de periode van rust. Dank in deze periode ook de boom voor zijn/haar ondersteuning en energie/kracht.
    [/list:u]

    Zie je ook de gelijkenis tussen de bomen en de mensen?
    • We staan recht op, met ons hoofd als de kruin en onze voeten als de wortels en ons lichaam als de stam.
    • We stromen net als de bomen. Er loopt een voortdurende stroom van energie door ons lichaam.
      [/list:u]
      Je kunt contact maken met de ziel van de boom:
      Sta met de voeten stevig op de grond en leg je handen op de stam van de boom. Sluit je ogen en adem rustig diep in en uit. Spreek dan hardop of in gedachten uit wat je de boom wilt vertellen of vragen.

      Iedere boom heeft zijn eigen krachten. Maar je kunt een verbintenis gaan voelen met één specifieke boom. Deze boom kan een steun voor je worden.
      Voel je je aangetrokken tot een speciieke boom, bezoek hem dan met regelmaat. Geef hem kleine offers als dank voor zijn energie. Praat met hem, deel je gedachten. Mocht je delen van de boom willen gebruiken voor een krachtvoorwerp, vraag dan eerst toestemming aan de boom. Snij bij voorkeur niet zomaar een tak af, maar wacht tot een tak je toekomt. Laat voor ieder geschenk een offer achter en je zult zien hoe jullie zielen een steeds hechtere band krijgen.

      O Mitakuye Oyasin
      © Cikala ska Wabli

In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 15-09-2011 19:45

Ik voel hier liefde in jou schrijven Cikala dank je voor dit schrijven.
De staanders zij bezitten geschiedenis .De staanders geven ons zuurstof zodat wij rustig kunnen ademhalen. Zij bezitten een medicijn. Van de staanders kunnen wij leren om ontvangend te zijn(zie zijn top). Als wij onvangend zijn leert de staander om gevend te zijn(Vruchten). Zo bekijk de cyclus van de groei van zomer naar herfst, winter, lente, zie daar een symboliek in dat jij in jou leven zou kunnen gebruiken en benutten. Ik kan zo nog even door gaan. Wat zie jij in een staander? Wat voel jij erbij.....?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 15-09-2011 20:11

De staanders zijn voor mij min of meer heilig. Mijn jongens heb ik ok al heel jong geleerd dat je geen takken of bladeren van een boom aftrekt, alleen pakken wat op de grond ligt. Dat een boom ook gevoel heeft. Iedere boomsoort heeft zijn eigen specifieke kracht. Mijn boom is de Eik. Ik vind bij hem wijsheid en kracht. Als ik niet goed in mij vel zit ga ik tegen hem aanzitten en voel dan zijn kracht en energie door me stromen. Hij helpt me, brengt me tot rust....

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 17-09-2011 20:36

Ik loop graag in het bos om het bos "te horen".
Hoe het leeft, de wind ze laat dansen, de kracht te zien, maar ook hun pracht.
De rust van de krakende takken en die dieren die je soms ziet.
Je weet dat ze er zijn, je voelt het.
Het bos is voor mij lekker met mijn gezin, maar vooral alleen samen met mijn honden.
Dan zit ik echt in mijn eigen wereld en voel ik rust.

Groetjes Fabiola

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-09-2011 14:26

Fabiola ik ga in jou trilling mee.In het bos daar leren wij ons zelf weer kennen.Daar voel je de energie waar en hoe wij in de maatschappij staan.Ook ga je zien wat er bij gespijkert kan worden.Krijg ik daar innerlijk geen bootschap aan dan geeft het dierenrijk mijn daar een antwoordt op.Hoe....omdat liefdevol te vragen.Zo verschjnt er dan een dier die in zijn doen en laten mijn hierin een antwoordt geeft.Het is te lezen in de symboliek voor op dat moment.Niet alleen de dieren ook de kleuren geven mijn een tilling om in te versmelten een balans in iedere cel van mijn lichaam(AURA).Het is heerlijk om ons zelf goed te leren kennen zodat wij altijd in balans zullen zijn.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 18-09-2011 14:57

Hai hai,

Ik zelf kan nog geen boodschappen halen uit de natuur, maar het gevoel alleen al dat het geeft, het zien van de dieren, de verbintenis, de kracht dat het uitstraalt.
Het haalt een stukje respect naar boven en zet je weer op de aarde.
Of soms juist helemaal weg van alles....
Heerlijk ;-)

Groetjes Fabiola

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 18-09-2011 17:58

Ik hou ook heel erg van de natuur, de bomen en al hun pracht.
De kleuren de bladeren, zeker nu in de herfst is het prachtig in het bos. Ook als alles weer in bloei komt vergaap ik me steeds weer aan de natuur.

De rust maar ook de vrijheid die het met zich mee brengt.
Ik hou ook heel erg van het strand en de grote zee, zeker als het stormt zou ik graag aan de kant naar de woeste zee willen gaan kijken. Het geeft mij rust en ik kan er veel in kwijt, zoals ik met de zee mijn oude balast mee geef als ik met twee voeten in het water sta en de wind door mijn haar. alles mee geven met de wind en de stroming van de zee...uhm heerlijk ook al schrijf ik er nu nog maar over...

Lieve groet van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-09-2011 18:26

Ik voel jou trilling Astrid.Water -emotie's dat alles heerlijk weg geven wat niet bij ons hoort.Iedere jaar met de vakantie wil ik een dag naar de zee om mijn totaal leeg te maken van alle dingen die niet bij mijn horen.Ik voel mijnzelf daarna verlicht.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Bomen”