WAAR IS MEDITATIE GOED VOOR?

Heb jij nog een mooie meditaties?
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

WAAR IS MEDITATIE GOED VOOR?

Bericht door Ainila Heca Wiya » 12-09-2011 22:29

Mediteren is zowel goed voor je geest als lichaam.

Meditatie helpt stress te verlichten door je in zeer ontspannen toestand te brengen.

Tijdens deze toestand neemt je hartslag af en neemt de behoefte aan zuurstof af.

Het kan zelf je bloeddruk verminderen bij regelmatige mediteren.

Doordat je meer ontspannen bent kun je meer geduld opbrengen t.o.v. andere mensen en bepaalde situaties die in je leven zich voor kunnen doen.

Ook is het mediteren om je chakra’s in balans te brengen en waarnodig is, een chakra (s) in waarde terug te brengen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 18-09-2011 17:44

Mediteren kan je ook gebruiken om je af te sluiten van negatieve energieen.
Het verwijderen van eventuele zwarte magie, en het kan heel goed gebruikt worden om goed te kunnen slapen.

Zoals hier boven ook al staat geschreven door Karin is het goed voor lichaam en geest.....
Elke dag minstens 1 keer mediteren en je zal je elke dag 1 keer heerlijk bij jezelf zijn voelen. In bepaalde situatie.s die op je pad komen kan je opnieuw een meditaie doen om extra bescherming te vragen. Indien nodig.

Lieve groet van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 18-09-2011 17:49

Als ik ga magnetisren, vraag ik vanuit het universum altijd bescherming, om de negatieve of pijnlijke dingen van de gemagnetiseerende persoon direct de aarde in te mogen laten gaan. Als je jezelf niet goed afschermt als je gaat magnetisren dan kan je de pijn van de persoon in kwestie zo ineens in je eigen lichaam te voelen krijgen. Dat is niet de bedoeling, dus om een korte bescherming volgens een meditatie te vragen is heel zinvol.
Zorg dat je altijd zelf goed geaard bent, dan sta je stevig en kan je wel een stootje hebben.

Lieve groet van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-09-2011 18:54

Dankje voor deze waardevolle aanvulling Astrid.
Weet wat ik altijd doe als ik magnetiseer,ik draag rode sokken.Rood houd je ook goed geaard onder het magnetiseren.Nog een tip,ik visualiseer voor ik mijn hand opleg,eerst een ballon van licht rondom mijn lichaam,het beschermt mijn tegen wat dan ook wat zijn vrije loop gaat krijgen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 19-09-2011 21:04

Ehm...mediteren....Ja...niet voor mij weg gelegd heb ik ervaren.
Ik krijg er verschrikkelijk de slappe lach van...
Ooit ergens een poosje gewoond waar we leerde te ontspannen...
Daar begon ze.....U LIGT OP HET STRAND...
Dan gier ik het al uit van het lachen met de opmerking, tja en toen kwam er een gigantische kwal voorbij...
Je kunt me weg dragen...echt...
En ws heeft het te maken dat ik de rust in mezelf daarin gewoon niet kan vinden, maar vind het altijd erg knap als iemand het wel kan.

Over het magnetiseren...
Ik heb 1e en 2e graad Reiki...
Alleen ik doe er naar mensen niets meer mee, omdat ik dus magnetiseer en alles opsla.
Van de pijn tot emotie aan toe.
Daar ben ik uiteindelijk uit zelfbescherming mee gestopt.
Al mijn dieren en kinderen zijn er overigens wel mee bekend, want die neem ik wel onder mijn handen.

Groetjes Fabiola

stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Bericht door stridje » 19-09-2011 22:22

Hoi Fabiola,

Jammer dat je bij het nedteren afgeleid word door je humor. Overigens hou ik ook wel van humor hoor.
Maar dat maakt het ind dan wel erg lastig om te mediteren.

Wat reiki betreft en eigenlijk ook het magnetiseren, je kunt jezelf ook afsluiten voor de pijn en verdriet van de persoon die je gaat behandelen. zodat jij het niet in je lichaam opneemt. Ook kun je na de behandeling jezelf goed aarden zodat de pijn , verdriet enz direct in de aarde word afgevoerd. Na het behandelen je handen en polsen met koud water afspoelen is ook een goed afnemer van de energie van de persoon die werd behandeld.

Misschien heb je iets aan deze tips.
Reiki geven is zo mooi en is voor veel mensen heel erg ontspannend.
Magnetiseren heeft ook dat effect. Bij reiki geefje positieve energie en bij magnetisren haal je de negatieve energie eruit...hoe bevoorrecht zijn we dat we dat mogen bezitten dit te doen voor onze medemens.

Ik snap overigens wel dat het niet zo eenvoudig is als dat ik hier beschrijf, maar oefening baart kunst.

Lieve groet van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 19-09-2011 22:38

Hai Stridje,

Tja...soms is een levendige fantasie erg lastig.
Alleen al bij het vertellen zit ik met een hele grote grijns op mijn mond.

Het is me nog nooit gelukt om me af te sluiten voor gevoelens van anderen tijdens reiki.
Maar niet alleen de gevoelens, maar ook het "bezoek" wat het meeneemt kan ik dan niet buiten sluiten.
En die "meegekomen gasten" kan ik niet mee overweg.
Dus vandaar mijn terughoudendheid.
Maar de rest gaat in overvloed naar dieren en kinderen.
Die geven aan wat ze willen, nodig hebben en het genoeg is.

Groetjes en dank je wel voor je tips.

Fabiola

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 20-09-2011 06:35

Hoi stridje,

Klopt helemaal wat je zegt. Ik moet zeggen dat toen ik net geïnitieerd was ik er ook niet goed mee overweg kon. Maar naderhand bleek dat ik nog volledig in de energie van mijn Reikimaster zat. Daar heb ik mij nu van losgemaakt. Sindsdien ben ik tijdens energetische behandelingen een doorgeefluik.
Positieve energie van boven naar de persoon of het dier of bomen o.i.d. Negatieve energie van de persoon/dier/boom etc. naar de kern van Moeder Aarde die het daar dan weer kan transformeren.
Vaak loopt het één in het ander over. Met magnetiseren haal ik het negatieve weg om dan vervolgens de leegte op te vullen met positieve energie.
Maar ik ben er van overtuigd dat het meer dan alleen Reiki is....dit reikt verder. Wat het is weet ik nog niet....ik weet dat het er is en dat is voor nu genoeg.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Plaats reactie

Terug naar “Meditaties”