Meditatieve oefening

Heb jij nog een mooie meditaties?
stridje
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-09-2011 22:07

Meditatieve oefening

Bericht door stridje » 12-09-2011 17:01

Voor je begint met deze oefening zorg er voor dat je een rustig plekje hebt opgezocht en dat je je lekker kan ontspannen.
Start daarna deze meditatieve oefening alsvolgt.


Ga eerst met je ademhaling naar je buik, adem 3 keer diep in en krachtig uit.
Laat de dingen die niet bij je horen en of bij je passen los bij elke uitademing.
Visualiseer dat je heerlijk op het strand loopt en dat je stevig met je voeten het zand in stapt.
Op een gegeven moment heb je de mooie blauwe zee in de gaten en besluit je om in het water te gaan. Je loopt heel relext het water in tot je middel.
In de verte, zie je een school dolfijnen zwemmen en 1 dolfijn trek er je aandacht in het bijzonder.
Hij heeft ook jou in de gaten en komt heel lief en speels naar je toe gezwommen...je mag nu vragen aan de dolfijn of hij een boodschap voor je heeft......de dolfijn zal je dan laten weten wat hij voor boodschap speciaal voor jou mocht komen brengen.
Vergeet de dolfijn niet te bedanken voor zijn boodschap, loop terug richting het strand en ga in de lotus houding zitten en ontspan. Hierdoor kan de boodschap van de dolfijn helemaal bij je binnen komen en kan je er misschien mee aan de slag.
Geniet daarna van de rust die in jezelf is ontstaan.

Succes met deze meditatieve oefening
Hij is zo heerlijk en mooi.........
Lieve groet van Stridje
ik ben niet gek,ik ben paranormaal

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 14-09-2011 22:52

Ik ben een zee mens wat een fijne meditatie is dit Astrid bedankt voor het plaatsen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 03-07-2012 07:56

Ik wil nog even de aandacht brengen over ademhalen en mediteren,
er wordt altijd gezegd dat je een paar keer diep moet in ademen.
Heel belangrijk is het dat je het omdraait, je ademt heel diep uit, want als je diep inademt en je heb niet voldoende uitgeademd krijg je last van te veel zuurstof en word je licht in je hoofd, adem je eerst diep uit ( door je buik in te trekken)hoeft je niets te doen want als je je buik loslaat adem je vanzelf diep in dat is een reflex probeer maar.
En dan is het de kunst om je borstbeen bij het uitademen niet in te laten zakken houdt het actief
Op deze manier kan je ademhaling ongestoord en vrij gebeuren
Lieve groet Anneke

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 23-11-2012 13:58

licht in het hoofdt?Is het niet de bedoeling om zo die verre reizen te mogen maken?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Canuta
Berichten: 97
Lid geworden op: 27-04-2012 22:42

Bericht door Canuta » 23-11-2012 20:09

Mooie timing
Ben dit weekend aan de slag geweest met een krachtdier,
Kwam uit bij de zee,
Doch vind het moeilijk over te geven
Visualisatie?
Waar hou ik op waar begint het (dier)?
Hoe communiceer je?

Maar als ik jullie berichtjes lees...
Goed inademen Goed uitademen
Beginnen met visualiseren,... overgeven en gaan maar,
Ga het vanavond voor het slapen proberen.

Bedankt.

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 30-11-2012 14:13

Canuta je kan veel op je vragen een antwoordt vinden op het forum.

Visualisatie?

Hoe wij visualiseren kunnen.

Techniek:

Sluit je ogen en ontspan je diep.Denk aan een kamer waarmee jij vertouwd bent.Herinner je er een paar belevende details van,zoals de kleur van de ruimte,die geur die jou bekent is,hoe ligt of donker het er was.Denk je nu in dat jij die plek binnekomt en gaat zitten of gaat liggen op een makkelijke stoel , kleed , bank.

Herinner je nu weer die kleuren die geuren of andere prettige gebeurtenis die je in de laatste paar dagen hebt gehad,speciaal één die je fysiek goed bevallen is zoals het verorberen van een geweldige maaltijd,het ondergaan
van een geweldige massage,het zwemmen in koel water,of vrijen.Roep je belevenis zo levendig mogelijk voor de geest,en geniet nog eens van die prettige gewaarwordingen.

Stel Nu voor,dat jij je in een landelijke omgeving bevindt,en uitrust in het zachte gras of loopt door een prachtig dicht bos.Het kan een plaats zijn waar jij geweest bent,of een droomplek waar je graag naar toe zou willen.Denk aan de details en maak het in elk geval zoals jij dit alles zou willen hebben.Geniet ervan medereizigers dit is jou schatkamer diep verborgen in jou onderbewustzijn.Gebruik het en geniet telkens weer.

Mijn ervaring;
Vraag en het zal je gegeven worden;
zoek,en je zult vinden;
klop.en er zal worden open gedaan;
Want één ieder die vraagt,ontvangt;
en hij/zei die zoekt,vindt;
en hij/zei die klopt,zal worden open gedaan.


Waar hou ik op waar begint het (dier)?
Ga terug naar je kindertijd.Wat of welk dier trok je aandacht,welk dier vond je geweldig!

Hoe communiceer je?
telepathie,handgebaar,lichaamsbewegingen,zelf geluiden namaken.

Telepathie is communicatie zonder gebruik te maken van fysieke mogelijkheden, zoals praten, schrijven enz.

In de oertijd deed de mens niet anders
om met elkaar te kunnen communiceren.

Ook gevoelens kunnen op deze manier
worden overgedragen. De twee (of meer)
personen die contact met elkaar hebben,
hoeven geen oogcontact te hebben of
hoeven zelfs niet in dezelfde
ruimte te zijn.

Het is ons vermogen om een gedachten
van een ander op te pikken of aan een
ander uit te zenden.

Let wel dit kan zowel op heden of
toekomst betrekking hebben.

Het is dus eigenlijk een soort gedachten
lezen alleen dan ook met gevoelens.
Iedereen kan het leren.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 30-11-2012 15:40

Mooi uitleg Ainila.
En als ik nog wat mag toevoegen.
Vraag je niet af of "het wel echt is"....of dat je "fantasie" bezig was.
Nee, als die beelden tot jou komen, kun je er van uit gaan dat ze echt zijn.
Die beelden komen vanuit je ziel en niet vanuit je hoofd.
Bang dat het je fantasie is? Nee, want feitelijk is fantasie werkelijkheid. Veel beelden die men tot de fantasie toebedeelt zijn eigenlijk letterlijke dan wel symbolische interpretaties van wat je ziel verteld of nodig heeft.
Lopen er kabouters? Laat lopen of maak kennis met ze. Vliegen er elfjes, lekker laten vliegen of met ze mee spelen. Geef toe aan wat je ziet en ga niet zitten denken of je misschien rijp bent voor het gekkenhuis....je ziel verteld je de boodschap of de behoefte.

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Canuta
Berichten: 97
Lid geworden op: 27-04-2012 22:42

Bericht door Canuta » 30-11-2012 19:33

Zeker fijne uitleg ainila!

En Sykala denk dat mijn verwarring\onzekerheid voortkomt omdat ik behalve patronen geen beelden waarneem. Doch bespeur ik een vorm van communicatie die verdacht veel lijkt op het opkomen van gedachten.Ook als ik kijk naar de momenten waarop bepaalde onderwerpen "behandeld" worden lijkt het toeval soms te groot en kan ik niet anders dan de conclusie trekken alles aan mijn eigen brein te ontrekken.
Soort van ego boost ofzo.
Weet je misschien of m'n ziel met mij kan communiseren via gedachten of is het het ego die het via die weg probeert?

Liefs Canuta

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 30-11-2012 19:53

Hoi Canuta,

Zowieso zou het handig zijn je ego los te laten en vanuit je hart te gaan leven!

Enne toeval bestaat niet, althans in mijn ogen niet. Ik geloof dat alles voorbestemd is. Er is bij onze reïncarnatie een pad voor ons uitgestippeld waarin ook rekening is gehouden met kruisingen en het nemen van een ander pad. Alles wat op je pad komt heeft zo moeten zijn, daarin zit een les of een verrijking van je leven.

Daarnaast kunnen patronen je ook heel veel informatie geven. Zijn ze scherp gehoekt, zijn ze rond, zijn ze open, zijn ze dicht, welke kleur etcetc. Kun je ze voor ons uittekenen of omschrijven?

Het opkomen van gedachten is zeer zeker een manier van communiceren. Immers je ziel heeft geen worden of schrift nodig voor communicatie.
Omdat wij als mens vaak behoefte hebben om ons "iets" erbij voor te stellen, koppelen we daar vaak woorden, of kleuren, of beelden aan. Dit maakt het voor ons brein makkelijker te begrijpen wat de ziel bedoelt.
Tweelingzielen kunnen vaak op zielsnivo communiceren en hebben dat verder geen andere communicatievorm bij nodig...

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Canuta
Berichten: 97
Lid geworden op: 27-04-2012 22:42

Bericht door Canuta » 01-12-2012 02:22

Bedankt cikala,

Met jouw stelling vanuit je hart te leven ben ik het volledig eens, ik streef hier naar.
Maar of het ook echt handig is m'n ego los te laten betwijfel ik.
Mijn ego zet mij ook tot actie aan.
Mijn ego zorgt er bv voor dat ik mij lichaamelijk en geestelijk wil inzetten voor het welzijn van mens en dier in mijn directe omgeving. Verlichten van lijden is ook iets waar ik voldoening uit haal.Let wel ik doe dit omdat ik me er goed door voel en me verbonden voel.Ben bang dat als ik m'n ego loslaat ik genoeg zou hebben aan het opserveren van deze wereld en steeds weer zien dat deze perfect is zoals hij is dat werkelijk niets voor niets is.en ik dus op een lotusblad met een aureol rond m'n hoofd kan gaan zitten mediteren.

hersenspinsel na het lezen van je berichtje,
liefs Canuta

Plaats reactie

Terug naar “Meditaties”