James Redfield: De Celestijnse Belofte.

Plaats hier titels en schrijvers van boeken over Sjamanisme, spiritualiteit en paranormale zaken.
Plaats reactie
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

James Redfield: De Celestijnse Belofte.

Bericht door Ainila Heca Wiya » 16-03-2016 18:48

Afbeelding

Citaat 1:

Al rijdend door Peru was er de volgende gedachte:

Ik stond open voor de geheimzinnige manier waarop mijn leven evalueerde, zoals onthuld in het eerste inzicht. Ik wist dat ook de rest van de cultuur opnieuw dat mysterie voelde, en dat we bezig waren een nieuwe kijk op de wereld te ontwikkelen, zoals gesteld in het tweede. Het derde en vierde hadden me laten zin dat het universum eigenlijk een enorm energie systeem was en menselijke conflicten altijd een tekort aan en een manipulatie van die energie betekenden. Het vijfde Inzicht onthulde dat we die conflicten kunnen beëindigen door vanuit een hogere bron een energie stroom toe te laten. Dat vermogen was voor mij al bijna een gewoonte geworden. Het zesde stelde dat we al heel lang onze herhaalde drama's kunnen verhelderen, en ook dat stond in mijn geheugen gegrift. Het zevende had de evolutie van ons echte zelf in werking gesteld: door vragen te stellen, intuïtief aan te voelen wat we doen moeten en op antwoorden te wachten. In deze magische stroom blijven was het ware geheim van het geluk .. .. ..
Vervolg beoordeling:

In dit boek wordt duidelijk gemaakt dat de spirituele inzichten door je zelf als individu gevonden en ervaren moeten worden. In het begin wordt de basis gelegd middels een introductie in het begrip synchroniteit. Het besef van het bestaan van synchroniteit geeft een geheel nieuwe kijk op de wereld. Die wereld blijkt ook nog eens opgebouwd uit energie en in plaats van mensen te gebruiken om energie te krijgen leert je middels dit boek om de energie in jezelf te vinden.

Het vermelde citaat geeft verder slechts een beperkt inzicht in een aantal van de inzichten. Om het geheel werkelijk te begrijpen moet je zeker het boek lezen. Een echt gnostiesch boek met de nadruk op intuitie in spirituele kennis. In de aftiteling van de film staan de echte volledige inzichten compleet en overzichtelijk opgesomd. Lezen of kijken dus! Lees ook Het tiende inzicht van de zelfde schrijver,
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Boeken”