Sjamanistische rituelen van Daan van Kampenhout

Plaats hier titels en schrijvers van boeken over Sjamanisme, spiritualiteit en paranormale zaken.
Plaats reactie
Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Sjamanistische rituelen van Daan van Kampenhout

Bericht door Manitutanka » 17-07-2012 13:59

Afbeelding

is een prachtig boek over oude tradities, nieuwe vormen
Stap voor stap wordt duidelijk gemaakt wat sjamanisme is , wat rituelen zijn en hoe eigen sjamanistische rituelen kunnen worden vormgegeven en uitgevoerd.
De auteur inspireert zonder dogmatisch te zijn, hij biedt structuur terwijl hij de keuzevrijheid van de lezer respecteert
De zorgvuldige opbouw maakt het boek geschikt voor de beginnende sjamanisme-beoefenaar, terwijl de gedetailleerde uitleg en vele praktische voorbeelden ook gevorderde beoefenaars zullen aanspreken.


Auteur;Daan van Kampenhout
ISBN10;9060307240
ISBN13;9789060307243
Lieve groet Anneke

Ohansa Ainila Mato
Beheerder
Berichten: 980
Lid geworden op: 21-08-2011 22:13

Bericht door Ohansa Ainila Mato » 17-07-2012 15:31

Daan Kamphout heeft zowieso fijne boeken!

Cikala
In respect voor Moeder Aarde, mijn voorouders, gidsen, leraren, totem- en krachtdieren

Manitutanka
Berichten: 482
Lid geworden op: 04-06-2012 09:41

Bericht door Manitutanka » 17-07-2012 15:39

ik zit daar steeds wat in te lezen en wat me vandaag weer trof was het stukje dat je soms zo onzinnig bezig bent en toch niet weet wat je er nou het beste aan kan doen
zo ook dit voorbeeld

een vrouw dacht ik wil spiritueel bezig zijn en haar leven was dat niet volgens haar en besloot alles wat niet aan spiritualiteit voldeed weg te doen zoals, haat huis, haar vrienden, haar baan en in plaats daar van ging ze de hele dag mediteren, maar daar kon ze niet van eten na verloop van tijd dus dat was een groot probleem, en spiritualiteit kwam niet binnen wat ze zo gehoopt had en dat ze op die manier binnen kreeg wat ze nu moest gaan doen en ze kwam met deze hulp vraag bij Daan.

hij legde uit door alles weg te doen had ze niets meer van zich zelf, met mediteren richt je je op het noorden daar zit de wijsheid dacht ze
Daan legde met een voorbeeld van het medicijnwiel uit wat het probleem ging worden

herinneren wat ze allemaal had weg gedaan, zoals haar baan, haar huis , haar vrienden en ga zo maar door, en alles wat ze weggedaan had daar moest ze een tasje of kussentje voor in het westen leggen, en zo zat ze op een gegeven moment alleen in het zuiden al haar persoonlijke dingen lagen in het westen,het westen is de plaats van opruiming en zuivering.
De vrouw had haar leven helemaal van zich afgeschud
Ze kreeg de opdracht te mediteren naar het noorden, en symbolisch werden er 3 mensen met kranten en eten in het noorden gezet, maar die ontvingen niet het mediteren van de vrouw dus ze kreeg geen antwoord
Het was duidelijk dat dit niet werkte en zo kreeg ze de opdracht alles uit het westen terug te nemen naar het zuiden en dit naar het noorden te brengenen de vragen er bij te stellen zoals
Als je aandacht voor je leven wilt hebben moet je wel ene leven hebben.
De helpers in het noorden zeiden, dat ze beter met gerichte vragen over haar leven in het noorden moet aankloppen met details bv Helpers van het Noorden mijn werk loopt niet zo lekker , ik voel me er niet op mijn plaats
en wil aangeven dat ik daar liever niet werk , je krijgt niet direct antwoord maar er komen suggesties , dat gebeurde ook in de groep

De beweging waar je het zuiden naar het noorden brengt, maak je gebruik van gebed, of als dat woord je niet goed bevalt, door d e tijd te nemen om te communiceren met je helpers.
En dat niet maar 1 x maar meerdere malen, dus regelmatig .
De oplossing licht niet pasklaar, dit heeft tijd nodig een aandacht en moet langzaam groeien

Het zuiden moet gronding geven maar omdat ze alles weggedaan had had ze geen basis meer., als het zuiden verdwijnt dan heb je geen gronding meer.
Als je achter je levenstaak wilt komen je juist aan het werk moet blijven en je vrienden om je heen moet houden, blijf in verbinding met anderen
De uiteindelijke vorm van je leven kan niet door het noorden worden voorgeschreven, maar moet juist in het zuiden worden bepaald, door ervaringen op te doen en vallen en opstaan en te experimenteren.

Zo duidelijk en mooi is dit voorbeeld voor mij in het leven blijven staan , wie bepaalt nu wat wel en niet spiritueel is

Absoluut en schrijft heel prettig
Lieve groet Anneke

Plaats reactie

Terug naar “Boeken”