SELDERIETHEE TEGEN PRIKKELHOEST

Weet jij nog kruiden waar je baadt bij hebt of heb je kruiden waar je graag mee werkt? Deel het hier met ons.
Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

SELDERIETHEE TEGEN PRIKKELHOEST

Bericht door Ainila Heca Wiya » 24-08-2011 22:28

Een verkoudheid is vervelend, maar een prikkelhoest is nog lastiger. Sommigen hebben wekenlang last van een droge prikkelhoest. Het is niet enkel erg vermoeiend en houdt je uit de slaap, het is ook erg belastend voor de longblaasjes. Selderiethee helpt je van die vervelende prikkelhoest af. Drink selderiethee voor het slapengaan en je geniet van een hoestvrije nacht. Deze thee mag ook onverdund gebruikt worden door kinderen. Selderie is ook uitstekend voor de bloedsomloop en heeft de reputatie mannen kracht te geven wanneer dit nodig mocht blijken.
Mitakuye Oyasin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 17-09-2011 20:17

Misschien een stomme vraag, maar kook je dan water en daar doe je dan selderie in?
Hoeveel doe je erin dan?
En hoe lang laat je het koken?
Vraag dit voor mijn moeder met zwaar long emfyseem.
Zij heeft vaak de prikkelhoest en een aanval hiervan is voor haar letterlijk benauwend.
Nu slikt ze paracetamol met codeïne hiervoor, maar liever een ander medicijn dat helpt.

Groetjes Fabiola

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-09-2011 14:12

Bereiding voor selderie thee.

Neem 3 eetlepels van de selderie en doe ze in een kannetje koud water. Laat 10 minuten koken en laat trekken gedurende een half uur en filter. Drink hiervan drie- tot viermaal per dag een kopje. Natuurlijk kan je deze thee ook nog combineren met andere kruiden, want zowel eucalyptus als tijm hebben een goede werking bij verkoudheid. De slijmstoffen in heemst helpen ook bij heesheid of een droge mond.


BORSTTHEE VAN HEEMST TEGEN SLIJMEN
Niets is vervelender dan een hoest waarbij je geplaagd wordt door slijmen. Het hindert bij het slapen, bij het werken, bij het praten. Daarom kun je deze borstthee toepassen die slijmoplossend werkt. Je kan het zowel bij hoest, bronchitis als bij astma gebruiken. Heemst of Althea officinalis is daar zeer geschikt voor. Je kan de werking versterken door nog twee andere bloempjes toe te voegen kaasjeskruid of Malva sylvestris en koningskaars of Verbascum thopsus.

• Bereiding Neem 3 koffielepels mengeling van deze bloempjes en doe ze in een kannetje koud water. Laat 10 minuten weken en giet er dan ½ liter kokend water over. Laat trekken gedurende een half uur en filter. Drink hiervan drie- tot viermaal per dag een kopje. Natuurlijk kan je deze thee ook nog combineren met andere hoestthees en andere kruiden, want zowel eucalyptus als tijm hebben een goede werking bij verkoudheid. De slijmstoffen in heemst helpen ook bij heesheid of een droge mond. Maar ook bij darmproblemen helpt heemst. Een kopje heemstthee legt een beschermde film tegen de darmwand. Heemstthee wordt ook gebruikt als bindmiddel in de plaats van gelatine. Je kan die daarom ook gebruiken bij appelcompote. Heemstbloesemthee is zeer lekker. Het is niet zo sterk als tijmthee en werkt eveneens op de luchtwegen. Je mag het zelfs van bij de geboorte aan baby’tjes geven. Heemstthee werkt preventief tegen de vorming van slijmen en tegen astma en allergieën.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 18-09-2011 15:05

Dank je wel Ainila.
Zal eens kijken als ze weer terug is wat we ermee kunnen.

Groetjes Fabiola

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 18-09-2011 15:18

Laat je het even weten hoe jou moeder erop reageerdt?Kunnen wij als lezer iets van leren?
Dankje,en graag gedaan.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 18-09-2011 16:39

Dat zal ik zeker doen...

Groetjes Fabiola

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-10-2011 21:37

En is er al resultaat fabiola?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Fabiola
Berichten: 60
Lid geworden op: 28-08-2011 22:24

Bericht door Fabiola » 04-10-2011 21:53

Nee...
Ze is weg met de camper, dus nog niet over kunnen hebben.
Mijn moeder is zowiezo een koffie drinker, dus eerst nog te zien te overtuigen om haar 4 keer per dag thee te laten drinken ;-)
Zodra ik haar zo ver heb (als het lukt), dan laat ik het zeker weten.
Al zal het ws pas na de verhuizing zijn.

Groetjes Fabiola

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 04-10-2011 22:57

Dat snap ik na de verhuizing.Als ze geen thee lust..ook in de soep is het lekker veel selderie.Ik hoor het graag tegen die tijd....
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Ainila Heca Wiya
Beheerder
Berichten: 1631
Lid geworden op: 22-08-2011 00:24

Bericht door Ainila Heca Wiya » 08-01-2013 19:20

Heb weer zoveel last van die prikkelhoest.....Selderij thee staat weer standaard op mijn nachtkastje.kuckkuch.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

"Je bent op het moment dat je besluit te ZIJN."

"Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Kruiden”